Jól halad a magyar Futureal és az ír Caelum Development közös fejlesztése, a Gorzów Wielkopolskiban épülő, 32400 négyzetméternyi kiadható területű NoVa Park bevásárlóközpont építése. Az átadást 2012 márciusában tervezik, ha igény lesz, további ötezer négyzetméterrel bővíthetik.
Szerkezetkész állapotban van a nyugat-lengyelországi Gorzów Wielkopolskiban épülő, 32400 négyzetméternyi kiadható területű NoVa Park bevásárlóközpont – derült ki a múlt héten tartott helyszíni bejárás keretében lebonyolított bokrétaavató ünnepségen. A NoVa Park a legnagyobb üzletközpont Lubuskie vajdaságban, a székhelynek számító város 70 kilométerre található a lengyel–német határtól és 140-re Berlintől, lakosainak száma 120 ezerre tehető.
A fejlesztés a magyar Futureal és az ír Caelum Development közös beruházása, amelyben a cégek fele-fele arányban vesznek részt.
„A bevásárlóközpont a terveknek megfelelően halad, a nyitást 2012 márciusában tervezzük” – jelentette ki Tatár Tibor, a Futureal Development vezérigazgatója. A NoVa Park az az igen vonzó beruházás, amellyel a Futureal debütál a lengyel piacon. Az együttműködés egy olyan megbízható partnerrel, mint a Caelum Development, megalapozza a projekt sikerét – tette hozzá a szakember. Az ír félnek már van egy kisebb üzletközpontja a városban, Lengyelországban és Romániában pedig összesen 180 ezer négyzetméternyi kereskedelmi és szórakoztatólétesítményt hozott létre.
„Sok olyan márkával írtunk alá szerződést, amelyek számára eddig nem jutott hely a másik helyi fejlesztésünkben, az Askanában. A birtokunkban lévő piacelemzések alapján biztosak lehetünk abban, a két üzletközpont tökéletesen kiegészíti egymást, vonzó kínálatot teremtve a város és a régió számára” – mondja el Derek Sharkey, a Caelum Development elnökhelyettese. A fejlesztők azzal is számolnak, hogy német oldalon sok helyi lakos vállal munkát, a jövedelmet pedig otthon költi el. További kereslet esetén egy újabb, ötezer négyzetméternyi épülettel bővítenék a területet.
A Futureal csatlakozásakor – ez év áprilisában – már folyt az alapozás, így csak a parkolóházat tervezték át annak érdekében, hogy jobb legyen a parkoló és az üzletek kapcsolata. Egy nagyobb módosításkor az újabb építési engedély megszerzése hátráltatta volna az építést. Eddig a 140 kereskedelmi egység körülbelül 75 százalékára találtak bérlőt, a bérbeadást az ír partner és a Jones Lang LaSalle intézi.
A 70 millió eurós beruházáshoz 50 millió hitelt adott a lengyel BZ WBK bank, további 20 milliót a fejlesztők álltak. Várakozások szerint a jövő tavaszi átadáskor nagyjából 120 millió eurót ér majd az épület. A fejlesztők szándéka, hogy értékesítsék a NoVa Parkot, már tárgyalnak a potenciális vásárlókkal. Tatár Tibor szerint az eladás nem sürgős, a társaságon nincs ez irányú nyomás, így csak akkor érdemes megtenni, ha a vételárból másik projekt indítható Lengyelországban vagy Romániában.
A vezető szerint a Futureal mindhárom szegmensben keres vonzó lehetőségeket, így szívesen fejlesztenének további kiskereskedelmi egységet, irodaházat vagy lakásokat is. Tatár Tibor szerint a régióban egyértelműen a lengyel ingatlanpiac a legígéretesebb. „Míg Romániában akár száz potenciális fejlesztést is meg kell vizsgálni ahhoz, hogy találjunk egy megfelelőt, addig Lengyelországban tízből legalább egy olyan projekt akad, amelybe érdemes befektetni” – érzékeltette. Ennek megfelelően a Futureal a NoVa Parkon kívül további két lengyel projektben is szerepet vállal. Az egyik egy varsói irodaház fejlesztése, a másik pedig egy 48 ezer négyzetméternyi kiadható területű bevásárlóközpont egy nagyobb, egyelőre meg nem nevezett városban.
A belvárosi plázák esetében már erőteljesebb igény mutatkozik a szórakozási és étkezési lehetőségek, valamint a divatos márkák és az egyedi, különleges üzletek iránt. E bevásárlóhelyek látogatói túlnyomórészt a fiatalabb korosztály tagjai („hedonista fiatalok”) közül kerülnek ki, akik a vásárlás mellett gyakran itt találkoznak társaikkal, ahol egyben a szórakozási és étkezési lehetőségek is adottak.
A belvárosi plázák esetében már erőteljesebb igény mutatkozik a szórakozási és étkezési lehetőségek, valamint a divatos márkák és az egyedi, különleges üzletek iránt. E bevásárlóhelyek látogatói túlnyomórészt a fiatalabb korosztály tagjai („hedonista fiatalok”) közül kerülnek ki, akik a vásárlás mellett gyakran itt találkoznak társaikkal, ahol egyben a szórakozási és étkezési lehetőségek is adottak. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.