BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A felső rétegre lő a MOM Park

Új üzletek nyitásával, a bérbe adható területek növelésével és a korábbi bérlemények felújításával célozza meg a MOM Park vagyonkezelője a budai dolgozói, lakó- és üzleti réteget. Egyebek között a H&M és a Vapiano is itt alakítja ki új egységét.

Jól halad a MOM Park átpozicionálása, a bérlői mixben már észlelhető jelei vannak a korábban megfogalmazott stratégiának – tájékoztatta a Világgazdaságot Jane Petrie, a vagyonkezelésért felelős AEW Europe

közép-európai kiskereskedelmi vagyonkezelői üzletágának a vezetője. A stratégia szerint a bevásárlóközpont egy olyan egyedi bérlői mixet hoz létre, amely egyedülálló Budapesten, és képes kielégíteni a város igényeit. A létesítmény tulajdonosváltásakor világos volt, hogy a központ hatalmas potenciállal rendelkezik, ugyanis az elhelyezkedését tekintve Budapest egyik legjobb környékén található. A lehetőségekhez képest az akkori bérlői mix nem volt megfelelő a környéken lakók

és dolgozók számára. Az átpozicionálás fokozatosan történt, mert a korábbi bérbeadó a kezdeti nehézségek miatt tíz-, de több esetben 15 éves szerződéseket kötött a bérlőkkel.

A különböző szerződések lejártakor két irányról dönthetett a társaság. Egyrészt újabb – a célcsoportnak megfelelő – márkákat költöztet a házba, vagy együttműködve a korábbi bérlőkkel a meglévő üzleteknél emelik tovább a színvonalat. Az elmúlt években elindult új üzletnyitások legintenzívebb időszaka az idei év – ez egyben a bevásárlóközpont tizedik születésnapja: a nyárra már túl voltak 16 üzletváltáson, ezeket jellemzően egy-két éves tárgyalássorozat előzte meg.

Az igények jobb kiszolgálása érdekében úgy döntöttek, hogy korábban kihasználatlan területeket is beépítenek a hagyományostól eltérő dizájnnal megjelenő MOM Parkban. Ennek nyomán született meg az úgynevezett „moziprojekt”, amely három moziterem megszüntetését jelenti. A felszabaduló térben három hasznosítható szintet hoznak létre. Az alsón még idén decemberben a H&M

nyit üzletet; a svéd márka 1182 négyzetméteren Buda központi és északi részét kiszolgáló zászlóshajó egységét alakítja ki. A második szinten a Medical Center exkluzív magánrendelője nyílik, a födém beépítésével létrehozott harmadik szinten pedig újabb irodák lesznek.

Egy másik, az ételudvart érintő változás éppen most zajlott le: a komplexum felső szintjén megnyílt a mediterrán ételeket kínáló, német hátterű Vapiano-hálózat harmadik magyarországi étterme, 511 négyzetméteren.

A felújítások is megkezdődtek már, de az egyik legjelentősebb munka csak jövő januárban indul el. Akkor az élelmiszerrészleget működtető Match vág bele egy átfogó, mindenre kiterjedő munkálatba, így létrehozva az élelmiszerlánc magyarországi referenciaüzletét. „Ennek azért is nagy a jelentősége, mert a MOM Park úgy működik, mint egy különálló márka, amelynek építésével évek óta foglalkozunk. Ennek érdekében az ingatlant is a megfelelő szintre kell hoznunk” – mondta Jane Petrie. A szakember tájékoztatása szerint sok olyan márka van Budapesten, amely csak a belvárosban és ebben a budai bevásárlóközpontban tart fenn egy-egy üzlethelyiséget, így ennek nagyban köszönhető az, hogy a MOM Parkban már évek óta nincs kiadatlan terület. A kedvező kiadottsági mutatók növekvő üzleti eredményekkel párosulnak, ugyanis az elmúlt években jelentősen tudták az ingatlan bérleti díjait emelni. „A munkánk legnehezebb része időnként, hogy a bérlők jelentkezésénél tudni kell nemet mondani, hogy továbbra is az ideális bérlői mix irányába haladjunk” – foglalta össze az üzletágvezető.

Új üzletek

(2011, 2012)

l Stefanel l Konrady hentes és delikátesz* l Michael Kors l French Connection

l Vapiano l Helly Hansen

l Levis-Converse l H&M*

l Citibank* l Adidas*

l Oxivit Egészségközpont*

l VitalCenter Fogászati

Központ* l Villa Bagatelle*

* nyitás előtt.



l Stefanel l Konrady hentes és delikátesz* l Michael Kors l French Connection

l Vapiano l Helly Hansen

l Levis-Converse l H&M*

l Citibank* l Adidas*

l Oxivit Egészségközpont*

l VitalCenter Fogászati

Központ* l Villa Bagatelle*

* nyitás előtt. Tulajdonos és üzemeltető A MOM Parkot a PBW Real Estate Fund NV közép-európai ingatlanokra specializálódott zárt ingatlanalap vásárolta meg 2007-ben, eladója és egykori fejlesztője a Bayerische Hausbau International GmbH és a Bayerische Landesbank Europa-Immobilien-Beteili-gungs GmbH által alkotta csoport volt. Az AEW Europe egy vezető európai ingatlanalapokat és befektetéseket kezelő menedzsmentcég. Az AEW Capital Management, az AEW Europe, illetve annak leányvállalatai az Egyesült Államokban és Ázsiában egy globális ingatlanplatformot képeznek, több mint 33 milliárd euró vagyont kezelve.

Az AEW 30 évet meghaladó ingatlanalap-kezelői és intézményi menedzsmenttapasztalattal rendelkezik.

A MOM Park épületegyüttes egy 30000 négyzetméteres bevásárlóközpontból és 17 ezer négyzetméternyi irodából áll, az

objektum alatt 1234 férőhelyes mélygarázs található. Közvetlenül mellette lakások is épültek az egykori projektterületen.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.