BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bormarketing pénz nélkül

A közösségi agrár- és bormarketing-feladatokat az Agrármarketing Centrum helyett a Magyar Turizmus Zrt. látja majd el – derül ki egy kormányhatározatból, mely a forgalomba hozatali járulékfizetési kötelezettség megszüntetésével gyakorlatilag megszünteti az eddig ismert bormarketingkasszát.

„A járulék állandó viták kereszttüzében állt, a pénzek elköltése túlzottan bürokratikus volt, még akkor is, ha az elmúlt egy évben sokat gyorsítottunk ezen a folyamaton” – nyilatkozta a Világgazdaságnak Simon Péter. A bormarketing feladatait eddig ellátó Agrármarketing Centrum igazgatója szerint emiatt dönthetett úgy a kormányzat, hogy fontosabb érdek ezen összegek borászoknál hagyása, és hogy a marketinget adóbevételekből finanszírozza majd.” Simon hangsúlyozta: jelentős, azonnali változást nem okoz a döntés.

„Az éremnek két oldala van. Bormarketingre nyilván szükség van, de a fixen megállapított hozzájárulás a kisebb termelőknek sok problémát jelentett, nagy kiadás volt, így aránytalan volt a rendszer – nyilatkozta lapunknak Kiss Csaba antalfai borász. Szerinte ráadásul a pénzek elköltése is követhetetlen volt.

A Magyar Turizmus Zrt.-nél egyelőre nem nyilatkoznak a témáról.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.