BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szereti a Heitman a magyar piacot

A Heitman befektetési társaság decemberben három tranzakció keretében négy ingatlant vásárolt Magyarországon és Szlovákiában. Magyarország mint befektetési célpont nem meglepő, a társaság azért választotta hazánkat, mert az ország ingatlanjainak jelenlegi értékét és növekedési lehetőségeit is kedvezőnek találja. A cég szerint a további, Magyarországot érintő befektetések mértéke nagyban függ a politikai és gazdasági helyzet kiszámíthatóságától.

A múlt év végén hatalmas meglepetésként érkezett a Heitman-akvizíciók híre a jó ideje bebetonozódott ingatlanpiacon. Az amerikai befektetési társaság 505 millió euró értékű HEPP IV. nevű alapja nagyjából egy hónapon belül Magyarországon kettő, Szlovákiában egy tranzakciót kötött az irodapiacon.

A Heitman elsőként a TriGranittól vette meg a Millennium City Center komplexum négy irodaházának 74 százalékos részesedését mintegy 150 millió euróért (45 milliárd forint). Pár nappal később pedig 2011 második legnagyobb értékű tranzakcióját is megkötötte, melynek során a londoni székhelyű Aviva értékesített két budai A kategóriás irodaházat, az Alkotás Pointot és a Science Parkot a Heitman számára. Egy újabb befektetés keretében a társaság Pozsonyban is bevásárolt, ott az Aupark Tower nevű irodaházat vette meg.

„A Heitman csoport tapasztalt befektető Budapesten. Tudjuk, hogy a helyi ingatlanpiac nehézségekkel küzd, de bízunk benne, hogy a kedvező vételár, az üzleti feltételek, helyi partnerünk piaci ereje és hitelezőink támogatása együttesen nyereségessé teszi a befektetésünket” – mondta a TriGranit irodaházainak megvétele kapcsán Rob Reiskin, a Heitman ügyvezető igazgatója, európai társigazgatója.

Az 1966-ban alakult, közvetlenül és közvetett módon 23,8 milliárd dollár ingatlanportfóliót kezelő chicagói székhelyű befektetési társaságnak valóban nem ismeretlen terep a régió: a cég még 1995-ben jelent meg Kelet-Közép-Európában, s ott van a legfőbb piacokon, így Csehországban, Lengyelországban és Magyarországon is, valamint olyan egyéb piacokon, mint Bulgária, Románia és a balti államok. Az azóta eltelt időszakban négy befektetési alapot hozott létre a régióban, a tervek szerint ezeket újabbak is követhetik. A cég mindegyik ingatlanpiaci szektorban jelen van, kivéve a szállodaipart.

Azért is választotta Magyarországot a Heitman legutóbbi befektetéseink legfőbb célpontjául, mert az ország ingatlanjainak értéke és a középtávú növekedési lehetőségek kifejezetten kedvezők, a piac pedig kimondottan versenyképesnek mondható a régió országaival összevetve” – mondta el a Világgazdaságnak Charles Taylor, a Heitmant képviselő Cushman&Wakefield budapesti ügyvezető igazgatója. A cég úgy tapasztalta, Budapest A kategóriás irodaházaiban főleg nemzetközi bérlők találhatók hosszú távra aláírt szerződésekkel, azonban a bérleti díj még mindig elmarad a versenytársakétól.

Taylor szerint a negatív hangulat természetesen sok befektetőt elriasztott, de a Heitman elérkezettnek látta az időt a vásárlásra, ugyanis a várakozások szerint a ciklus mélypontján sikerül megkötni az üzleteket, és a várható felívelést már tulajdonosként szemlélheti. A cég szerint fundamentális oldalról vizsgálva tavaly igen jó befektetési lehetőségeket lehetett találni Magyarországon, de az is igaz, hogy a jelenlegi politikai és gazdasági helyzet inkább a kivárás felé tolja el az invesztorokat. Mindezekkel együtt a szakember a magyarországi ingatlanbefektetések további növekedését várja 2012-ben.

A Heitman általában ötéves időtávban gondolkodik az ingatlanokkal kapcsolatban, de ezt természetesen rugalmasan kezelik. Mindenesetre nem lanyhul a cég érdeklődése a régió iránt, mert, további jelentős tőkét helyeznének ki. Az magától értetődő, hogy a cseh és a lengyel piac előnyben van, így nem valószínű, hogy további irodapiaci befektetések mellett döntenek Magyarországon, de egy vonzó lehetőség valamely másik ingatlanpiaci szektorból érdekes lehet számukra.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.