Legfontosabbnak a széles választékot, jó árat és a minőséget tartják. A márkás termékek iránt főként a fiatalok érdeklődnek, az akciókra pedig elsősorban a nők, a kevésbé tehetősek és a nyugdíjasok csapnak le. 45 év fölött a bankkártyás fizetés lehetőségét alig igénylik a vevők.
A vásárlók évek óta a termékek minőségét és frissességét, árszínvonalat és választékát nevezik meg leginkább mérlegelendő szempontokként élelmiszerüzlet kiválasztásánál.
Ám az általuk leggyakrabban felkeresett bolt fő előnyeinek felsorolásakor egyetlen olyan lánc sem volt, ahol a három fenti tényező közül a jó minőség kapta volna a legtöbb említést – a választék és ár mellett inkább az üzlet közelsége játszik fontos szerepet a vásárlási döntés meghozatalában.
A magasabb jövedelemmel rendelkezők számára az átlagosnál nagyobb jelentőséggel bír a márkás termékek kínálata, a választék nagysága, az üzlet által nyújtott kiegészítő szolgáltatások elérhetősége, a bankkártyás fizetés lehetősége és a parkolási körülmények. A márkás termékek kínálata annál nagyobb szerepet játszik a döntésben, minél fiatalabb a megkérdezett. A kiegészítő szolgáltatások és az akciók, promóciók iránt pedig a nők érdeklődnek leginkább.
Az üzletválasztás szempontjainak fontossága időben is változott. Az akciók, promóciók jelentősége a válság kezdetét követő évben, 2009-ben jelentősen megnőtt, ettől kezdve pedig nagyjából változatlan. A 2010. évhez képest a vásárlók látszólag egyre kevésbé igénylik a kiegészítő szolgáltatások és a márkás termékek kínálatát, illetve azt, hogy az adott üzletet tömegközlekedéssel el lehessen érni.
Az akciók, árengedmények vonzereje a válság hatására jelentősen megnőtt, 2009 óta fontosságuk megítélése változatlan. Jelentőségüket alátámasztja, hogy a vásárlók többsége – főként a nők, a nagycsaládosok, a nyugdíjasok és a diszkontok törzsvásárlói – kifejezetten keresi az üzletben azt az akciót, amelyről korábban tudomást szerzett. Tudatos vásárlói magatartásra utal, hogy a vevők több-kevesebb rendszerességgel összehasonlítják az akciós árakat a nem akciós árakkal, illetve a különböző márkák árainak összevetése is gyakori.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.