Fennállásának legjobb évét zárta a tervezéssel, kivitelezéssel és környezettudatos szaktanácsadással foglalkozó magyar tulajdonú DVM group, miután 2011-ben 3,2 milliárd forint árbevételt ért el – tájékoztatta a Világgazdaságot Massányi Tibor, a cég design & project management igazgatója.
A cégcsoport az elmúlt 15 évben jelentÕs piaci pozícióra tett szert egyik fÕ tevékenységi köre, az úgynevezett high-end retail üzlethelyiségek tervezése és kivitelezése terén, amelyek közül az Andrássy úton többet is a DVM group hozott létre. A társaság még 2008 elÕtt kapott megbízást a Vodafone-tól a Westend City Centerben lévÕ, majd további húsz, megyeszékhelyen található üzlethelyiség kialakítására. Ezt követÕen a BurberrytÕl érkezett megkeresés kapcsán indult el a társaság jelentÕs arculatformáló tevékenysége a kereskedÕk körében ismét kedvenc célponttá váló Andrássy úton, így évente legalább egy nagy volumenÛ munkát elnyerve többek között az Armani, a Max Mara, a Vertu vagy éppen a Nespresso új üzletét tervezték vagy alakították ki.
A kiskereskedelmi üzleteket érintÕ tevékenység mellett az elmúlt idÕszakban a DVM group jelentÕs tapasztalatokat szerzett luxuséttermek kialakításában is, valamint több éve jelentÕs aktivitást köt le vezetÕ tevékenységként az irodák tervezése és azok kialakítása is. A december közepén megnyílt elsÕ hazai Hard Rock Caféért is a DVM felelt, az elmúlt év egyik legnagyobb irodai projektje pedig a társaságnál a Nyugati téren álló Eiffel Irodaház létrehozása volt, amellyel az épület második díjat nyert a Nemzetközi Ingatlanszövetség nívódíj pályázatán, sÕt, az egyik hazai szakportál díjátadóján egy másik épületben elkészült, a Syngenta számára tervezett irodahelyiség nyerte el leginkább a zsÛri tetszését.
A DVM group szakembereinek egybehangzó véleménye szerint a retail területek kialakítása jelenti a legnagyobb szakmai kihívást, ezt a megállapítást igazolja – többek között – az elÕállítási költség nagysága, tekintve, hogy ez sokszorosa, nagyjából ötszöröse egy irodai terület kivitelezésénél felmerülteknek. A társaság vezetÕi szerint a projektekbÕl származó haszon másodlagossá válik a megbízások magas referencia- és marketingértéke mellett. „A válság természetesen a céget is érintette, de ennek ellenére a tavalyi teljesítményünk rekordnak számít, ami az elmúlt öt év viszonylag folyamatos növekedésének eredménye” – mondta Massányi Tibor. A cég stratégiája a kezdetektÕl fogva az volt, hogy körültekintÕen válogatták meg elvállalt munkáikat. A szakember szerint ez ma már sokkal nehezebb, mert mostanra komoly versenyhelyzet alakult ki, ami fÕleg az ár területén érezteti hatását. A válság alatt az árszintek változtak, jóval kisebb árrésekkel dolgoznak a kivitelezÕ társaságok, ez viszont nagyobb elvárásokkal és szorosabb határidÕkkel párosul, így a DVM groupnak és a piac többi vállalkozásának is nagyobb a rizikója egy-egy elvállalt munka során. A kialakult helyzetet az is nagymértékben meghatározza, hogy az elmúlt idÕszakban a megrendelÕk megtanulták a piacot, sokkal nagyobb alkupozícióval rendelkeznek mostanra. Ennek megfelelÕen 2012-re a DVM elsÕdleges célja az, hogy lehetÕleg a tavalyi évihez hasonló teljesítménnyel zárjon. A cégcsoport fókuszában többek között a Baker & McKenzie irodaházának átadása, valamint a Eiffel Palace kialakítása áll. A már meglévÕ munkák ellenére az ügyvezetÕ kimondottan nehéz évre számít, ugyanis az irodapiac jelentÕs elcsúszásban van az építÕipar általános reakcióidejéhez képest. Most úgy tÛnik, a megmaradt piaci szereplÕknek még legalább egy évig ki kell húzniuk jelentÕs megbízások nélkül.
Továbbra is népszerÛ az Andrássy út
Budapest domináns bevásárlóutcái – a Váci utca és az Andrássy út – továbbra is népszerÛek a kereskedÕk, különösen a luxusmárkák körében,és ezek a helyszínek egyre növekvÕ forgalmat bonyolítanak le. Több új márka is – mint a Sinequanone, a BOGGI, a Hublot, a Pandora, a beeLine vagy a Replay – nyitott új üzleteket 2011-ben, és még több várható 2012 elején. Az Il Bacio di Stile, egy több mint 3200 négyzetméteres, luxusmárkákat felvonultató áruház az Andrássy úton várhatóan 2013-ban nyílik meg.
Andó Patrik Továbbra is népszerÛ az Andrássy út Budapest domináns bevásárlóutcái – a Váci utca és az Andrássy út – továbbra is népszerÛek a kereskedÕk, különösen a luxusmárkák körében,és ezek a helyszínek egyre növekvÕ forgalmat bonyolítanak le. Több új márka is – mint a Sinequanone, a BOGGI, a Hublot, a Pandora, a beeLine vagy a Replay – nyitott új üzleteket 2011-ben, és még több várható 2012 elején. Az Il Bacio di Stile, egy több mint 3200 négyzetméteres, luxusmárkákat felvonultató áruház az Andrássy úton várhatóan 2013-ban nyílik meg.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.