A vezérigazgató becslése szerint az európai autóeladások még két vagy három évig is a jelenlegi alacsony szinten stagnálhatnak, ezért legalább egy olaszországi üzem feleslegessé válik a Fiat számára. Sergio Marchionne már több alkalommal is felhívta a figyelmet az európai autógyárak kapacitástöbbletére.
Az európai autópiaci forgalom az euróövezeti adósságszolgálati válság fogyasztói keresletre gyakorolt hatása miatt hónapok óta csökken.
Szakszervezeti források szerint a Fiat július végén 14 nap rendkívüli szabadságra küldi torinói központi üzemének 5 ezer alkalmazottját. A konszern nemrégiben jelentette be beruházásainak csökkentését és új modelljei bemutatásának elhalasztását 500 millió euró költségmegtakarítás céljából.
A Fiat modellpalettája erősen az európai autópiaci preferenciákra összpontosít. Más, hasonlóképpen az európai keresletre szakosodott autógyártók is a Fiathoz hasonlóan takarékossági intézkedésekre kényszerülnek.
A Focus Online tegnap számolt be arról, hogy a Fiat-csoporthoz tartozó torinói székhelyű Iveco haszongépjármű-gyártó társaság újabb öt európai üzemét tervezi bezárni, ebből hármat Németországban, egyet-egyet Ausztriában illetve Franciaországban.
Az olasz autógyártó már így is leállított több beruházást, és elhalasztotta néhány új modelljének piacra dobását is. Így például Marchionne azt mondta, hogy ugyan a jövő év elejére tervezték az új Grande Punto sorozatgyártásának megkezdését, de ez is azok között van, amelyeknek időzítését át kell gondolni. Marchionne azt tervezi, hogy egyesíti a Fiatot és a Chryslert, hogy ezzel 2014-ig több mint 100 milliárd euróra emelje az értékesítést, és egyúttal csökkentse az olasz márka függését Európától.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.