BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lehengerlő ajánlat

A két hazai magánszemély tulajdonában lévő Duna Aszfalt Kft. építheti meg a Makó és Nagylak közötti gyorsforgalmi utat, nettó 46,49 milliárd forintért.

Makó és Nagylak között, azaz az országhatárig a Duna Aszfalt Kft. építheti meg az M43 autópályát a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) döntése szerint.

A 23,1 kilométeres sztrádaberuházásra kiírt közbeszerzési pályázaton a Duna Aszfalt nettó 46,49 milliárd forintos ajánlatot tett, maga mögé utasítva a másik ajánlattevő EKMS-M43 konzorciumot, amelyet az Euroaszfalt Kft., a Közgép Zrt., a Magyar Aszfalt Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft. alkotott.

Az új gyorsforgalmi út kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged és Makó közötti szakaszához.

Cégbírósági adatok alapjána A Duna Aszfalt stabil anyagi hátterű, magyar magántulajdonú cég. E társaság feladata volt a közelmúltban a Mercedes-gyár tereprendezése, a kecskeméti, a pomázi és esztergomi utak karbantartása, javítása, de részt vett a cég Szolnok belvárosának és Mohács történemi városrészének rehabilitációjában, számos más, nagyszabású munka mellett.

A céget két tiszakécskei üzletember, Varga Károly, és Szíjj László tulajdona, utóbbi további, főleg építőipari vállalkozásokban tulajdonos, vagy vezető, de igazgatósági tagja a Bácsvíz Zrt-nek is. A Duna Aszfalt tavaly 21,8 milliárd forintos árbevétel mellett 336 millió forint mérleg szerinti eredményt ért el, és stabil volt a működése az előző két évben is.

Legutóbb áprilisban nyert a cég NIF pályázatot: e cég építheti meg a 4,8 kilométeres Körösnagyharsány-Körösszeg (Cheresig) összekötő út magyarországi, 2,6 kilométeres szakaszát. Megbízása A szerződés nettó összege 1,3 millió euró, a munkával e nyáron végeznie kell a társaságnak. A beruházás a Magyarország-Románia Határon Átnyúló Együttműködési Program 2007-2013 keretében, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósul meg.

A társaság a Duna csoport tagja, amelyben a Duna Aszfalt hasonlóan út- és csatornaépítési, karbantartási, valamint városrehabilitációs megbízásokat vállal a Hódút Kft., a Vakond Kft. és a Vakond S.R.L. is. A Vakond Via Kft. gépet kölcsönöz, a Hódút Freeway Kft. pedig építőanyagot gyárt.

A csoport működésének hatékonyságát segíti, hogy intergrált tevékenységet folytat, például az aszfaltkeverékhez szükséges kőzúzalékot saját, gyöngyöstarjáni kőbányájából kapja, van hét saját aszfaltkeverő telepe, és besegít az említett, gépkölcsönző érdekeltsége is. Tíz főépítésvezetősége van.

Két év múlva átadás

A szakaszon három csomópont épül: a 4415. jelű úti, valamint a 4425 jelű útnál, illetve a 4451. jelű utak keresztezésénél külön szintű csomópontot alakítanak ki. Az M43 gyorsforgalmi út új nyomvonala a Hódmezővásárhely – Makó vasútvonalat és a Mezőhegyes – Újszeged vasútvonalat keresztezi, itt a vasúti felüljáróval oldják meg az átvezetést. Az új M34-as útszakaszon két pihenő is létesül, egy egyszerű a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex autópálya pihenő is kiépül Kövegynél. A szerződéskötés szeptember 5-re várható. Az országhatárig érő autópályát a NIF 2014 szeptemberében szeretné átadni a forgalomnak. A fejlesztés az Új Széchenyi Terv részeként az EU támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.'');">

Két év múlva átadás

A szakaszon három csomópont épül: a 4415. jelű úti, valamint a 4425 jelű útnál, illetve a 4451. jelű utak keresztezésénél külön szintű csomópontot alakítanak ki. Az M43 gyorsforgalmi út új nyomvonala a Hódmezővásárhely – Makó vasútvonalat és a Mezőhegyes – Újszeged vasútvonalat keresztezi, itt a vasúti felüljáróval oldják meg az átvezetést. Az új M34-as útszakaszon két pihenő is létesül, egy egyszerű a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex autópálya pihenő is kiépül Kövegynél. A szerződéskötés szeptember 5-re várható. Az országhatárig érő autópályát a NIF 2014 szeptemberében szeretné átadni a forgalomnak. A fejlesztés az Új Széchenyi Terv részeként az EU támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.