A vasúttársaság közleménye hangsúlyozza, hogy a szerződés kiemelt jelentőségű a kelet-közép-európai vasúti személyszállítás versenyképességének javítása, a szomszédos államok gazdasági és társadalmi együttműködésének erősítése szempontjából.
Az együttműködés célja a Bukarest és Budapest között közlekedő nemzetközi vonatok kölcsönösségi alapon történő továbbítása, a határátlépés megkönnyítése a mozdonyok határállomáson történő eddigi cseréjének kiküszöbölésével. Ennek eredményeként a 2012. december 9-én esedékes menetrendváltást követően Lőkösháza és Kürtös határátkelőnél közlekedő 10 vonat esetében nem lesz szükség a mozdonyok cseréjére – közölte a MÁV Zrt.
A közleményben Ungvári Csaba, a MÁV-Trakció Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy az egységes Európai Gazdasági Térség egyik motorja a határ menti régiók gazdaságát és társadalmát összekötő infrastruktúrák hatékony, a fogyasztói igényeket legteljesebb mértékben kielégítő, szolgáltatás-centrikus kialakítása, működtetése, amelynek legjobb eszköze a határ két oldalán működő társaságok koherens, egymás gazdasági és üzleti érdekeit figyelembevevő együttműködése.
Stefan Roseanu, a CFR Calatori vezérigazgatója a közleményben kijelentette: szükséges a határátmeneti vasúti szolgáltatások újbóli felmérése. A kereskedelmi és üzleti érdekek mellett figyelemmel kell lenni arra is, hogy mindkét vasúti társaság alapvető működési célja a vasúti közszolgáltatás, a személyek mobilitásának biztosítása.
A MÁV közlése szerint a találkozó alkalmával mindkét fél kifejezte a további együttműködésre való nyitottságát. A MÁV-Trakció kérésére munkacsoportot hoztak létre, amelynek első ülése az új vasúti menetrend véglegesítését követően, 2013. januárban lesz Budapesten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.