BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Miért füvesítik a prérit az italgyártók? - Ezért aggódik a Coca-Cola

A közelmúltban az amerikai Dr Pepper Snapple Group egy háromszáz futballpályányi prérit vásárolt meg csak azért, hogy azt ismét a természetes állapotába hozza. Az italgyártó óriások ráerősítenek a környezetvédelemre, hiszen középtávon a legnagyobb gondjuk a vízhiány lehet.

A Dr Pepper üdítőital gyártója 1,1 millió dollárt fordít a környezet megőrzésére, ennek keretében vásárol prériket Texastól Louisianáig, amelyet azután újrafüvesít. A cég szeretné helyreállítani a füves területek szivacsszerű tulajdonságait, ezzel javítva a vízellátást. Nem ők az egyedüliek ezen a téren: a Coca-Cola, a Pepsi, a Miller és a MolsonCoors, valamint a kisebb amerikai italgyártó cégek becslések szerint 500 millió dollárt fektettek a vízkészletek védelmébe az elmúlt öt évben.

"A vízkészletek végesek és óriási problémát okozhatnak a gyártóknak" – mondta az AP-nek Thomas Lyon, a Michigani Egyetem professzora. A helyzet egyre nehezebb, hiszen a klímaváltozás hatásai mostanra egyértelműen érzékelhetővé váltak és ráadásul a globális felmelegedés elsősorban azokat az államokat sújtja, amelyek a legnagyobb növekedési potenciált jelenthetnék az iparnak.

2008 és 2010 között a tizennyolc gyártót magába foglaló Üdítőital-gyárak Környezetvédelmi Kerekasztalának tagjai 9 százalékkal csökkentették vízfelhasználásukat. A Dr Pepper már 2010-ben is víz helyett levegővel tisztította a palackokat 56 gyártósoron és 2015-re 10 százalékkal csökkentenék a vízfelhasználást és a szennyvíztermelést minden gallon elkészült termékre vonatkoztatva.

A Coca-Cola jelenleg 35 százaléknyi vizet forgat vissza, de azt tervezi, hogy hamarosan víz semlegessé válik, vagyis annyi tiszta vizet bocsát vissza a természetbe, mint amennyit felhasznál. A Pepsinél is megkongatták a vészharangot, miután a 2030-ra kivetített kockázati jelentések mindegyikében a vízhiány szerepelt a legnagyobb veszélyként. A vállalat 20 százalékkal csökkentette vízfelhasználási hatékonyságát és öt év alatt 17 millió dollárt takarított meg.


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.