A Dr Pepper üdítőital gyártója 1,1 millió dollárt fordít a környezet megőrzésére, ennek keretében vásárol prériket Texastól Louisianáig, amelyet azután újrafüvesít. A cég szeretné helyreállítani a füves területek szivacsszerű tulajdonságait, ezzel javítva a vízellátást. Nem ők az egyedüliek ezen a téren: a Coca-Cola, a Pepsi, a Miller és a MolsonCoors, valamint a kisebb amerikai italgyártó cégek becslések szerint 500 millió dollárt fektettek a vízkészletek védelmébe az elmúlt öt évben.
"A vízkészletek végesek és óriási problémát okozhatnak a gyártóknak" – mondta az AP-nek Thomas Lyon, a Michigani Egyetem professzora. A helyzet egyre nehezebb, hiszen a klímaváltozás hatásai mostanra egyértelműen érzékelhetővé váltak és ráadásul a globális felmelegedés elsősorban azokat az államokat sújtja, amelyek a legnagyobb növekedési potenciált jelenthetnék az iparnak.
2008 és 2010 között a tizennyolc gyártót magába foglaló Üdítőital-gyárak Környezetvédelmi Kerekasztalának tagjai 9 százalékkal csökkentették vízfelhasználásukat. A Dr Pepper már 2010-ben is víz helyett levegővel tisztította a palackokat 56 gyártósoron és 2015-re 10 százalékkal csökkentenék a vízfelhasználást és a szennyvíztermelést minden gallon elkészült termékre vonatkoztatva.
A Coca-Cola jelenleg 35 százaléknyi vizet forgat vissza, de azt tervezi, hogy hamarosan víz semlegessé válik, vagyis annyi tiszta vizet bocsát vissza a természetbe, mint amennyit felhasznál. A Pepsinél is megkongatták a vészharangot, miután a 2030-ra kivetített kockázati jelentések mindegyikében a vízhiány szerepelt a legnagyobb veszélyként. A vállalat 20 százalékkal csökkentette vízfelhasználási hatékonyságát és öt év alatt 17 millió dollárt takarított meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.