BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább bőgeti a fűnyírót a Ford - vége a brit gyáraknak is

Egymilliárd eurót meghaladó veszteségre számít az amerikai Ford Európában az idén az eladások csökkenése miatt.

A társaság csütörtökön azt is közölte, hogy a belgiumi Genkben lévő gyár mellett bezárja két kisebb üzemét Nagy-Britanniában, Southamptonban és Dagenhamban. A gyárbezárások révén csökkennek a fölösleges kapacitások az európai telephelyeken, a tervek szerint 18 százalékkal, azaz 355 ezer járművel. Az így elérhető megtakarítás a Ford számításai szerint évi 450-500 millió dollárt tesz ki.

"Az Európában tapasztalható válságot új termékekkel, erősebb márkajelenléttel, költséghatékonyabb módszerekkel akarjuk legyőzni" - tudatta sajtóközleményében Alan Mulally elnök-vezérigazgató.A társaság szerdán közölte, hogy 2014 végén bezárja a belgiumi Genkben lévő gyárát, az akció közvetlenül 4300 dolgozót, a beszállítóknál 5000 munkahelyet érint.

Az átalakítás jegyében a Ford Mondeo, az S-Max és a Galaxy gyártását a spanyolországi Valencia tartományba, onnan a C-Max és a Grand C-Max összeszerelést a Saar-vidéken lévő Saarlouisba helyezik át.

A southamptoni üzemből - ahol most 530-an dolgoznak - a törökországi telephelyre viszik át a Ford Transitok gyártását. Ez az üzem volt a Ford utolsó összeszerelő üzeme Nagy-Britanniában, ahol már csak 28 ezer kocsit gyártottak tavaly a 2008. évi 66 ezret követően. A Dagenhamban lévő préselő üzem dolgozóival együtt összesen 1400 főt érint a leépítés.

A Ford sok más autógyárhoz hasonlóan megszenvedi a kereslet csökkenését: az egész európai iparágban 2007 óta 20 százalékkal esett vissza az eladás, az új autók értékesítése 20 év óta a legalacsonyabb szinten van.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.