Az előzetes adatok szerint tavaly a körülbelül 7 százalékkal esett az autóeladás a harminc EU- és EFTA-tagországban, ezzel szemben az Egyesült Államokban 13,4 százalékos bővüléssel 14,492 millió "könnyű jármű" – személykocsi, pickup és SUV – talált gazdára.
A nagy előrelépés ellenére sem túlságosan derűlátóak a tengerentúli elemzők, mégpedig többek közt azért, mert decemberben már csak 9 százalékkal nőtt a darabszám az egy évvel korábbihoz képest. Ezért az idei évben csupán 15 millió könnyű jármű eladását tartják elképzelhetőnek, és figyelmezetetnek: a gyártók versenye ismét élesedni fog.
Ikon mivoltja révén ugyan továbbra is piacvezető volt az elmúlt évvben a Ford F pickup, a GM Chevrolet Silveradója pedig stabilan a másodk helyen tanyázik, azonban amíg ezek decemberi forgalombővülése csupán 0,7 illetve 6,1 százalék volt, addig a Honda Civicből és Accordból 61 valamint 66 százalékkal több kelt el, mint 2011 decemberében.
A japán márkák már feltápászkodtak a 2011-es cunami okozta sokkból, a dél-koreaiak is jönnek fel, mint a talajvíz, ugyanakkor a viszonylag későn rajthoz állt Volkswagen decemberben és éves szinten is 35 százalékos piacbővülést ért el.
Chevrolet Silverado* 50 699 6,1
Honda Civic 33 118 61,2
Toyota Camry 31 407 –6,3
Dodge Ram* 30 211 16,1
Honda Accord 29 428 66,6
Honda CR-V 25 733 19,2
Toyota Corolla 24 679 17,5
Nissan Altima 23 966 7,7
Ford Focus 22 604 58,3
Chevrolet Cruze 21 230 27,3
Hyundai Sonata 20 826 20,1
Ford Escape** 20 131 –21.3
Toyota Prius 20,040 17,9
* Pickup
** SUV
Forrás: Wall Street Journal
Részletek a keddi Világgazdaságban
Chevrolet Silverado* 50 699 6,1
Honda Civic 33 118 61,2
Toyota Camry 31 407 –6,3
Dodge Ram* 30 211 16,1
Honda Accord 29 428 66,6
Honda CR-V 25 733 19,2
Toyota Corolla 24 679 17,5
Nissan Altima 23 966 7,7
Ford Focus 22 604 58,3
Chevrolet Cruze 21 230 27,3
Hyundai Sonata 20 826 20,1
Ford Escape** 20 131 –21.3
Toyota Prius 20,040 17,9
* Pickup
** SUV
Forrás: Wall Street Journal -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.