"A szélsőséges időjárási és közlekedési körülményekre tekintettel jóváírjuk ügyfeleink belföldi hívás és sms költségeit a katasztrófa sújtotta térségekben. Pontos részleteket a jövő héten osztunk meg veletek" – áll a Telenor Hungary Facebook oldalán.
A Vodafone és a Magyar Telekom már pénteken jelezte, hogy jóváírást ad ügyfeleinek a március 15-i hívásokból a rendkívüli helyzetre való tekintettel.
A Telenor azt is közölte a Facebookon, hogy győri és tatabányai üzleteikben szeretettel várják azokat az utazókat, akiknek az elmúlt napok viszontagságaiban lemerült a telefonja, hogy segítsenek feltölteni.
A belügyminiszter pénteken közölte, hogy hamarosan kivizsgálja, hogy a három nagy mobilszolgáltató közül az egyik (nem nevezte meg, de a Telenorról van szó) miért nem tett eleget kérésüknek, vagyis miért nem küldte el tájékoztató üzenetüket. Pintér Sándor szerint a cég előfizetőinek az eset után végig kell gondolniuk, továbbra is ügyfelei kívánnak-e maradni egy olyan vállalatnak, amelyik nem segít nekik baj esetén.
A tárcavezető köszönetet mondott ugyanakkor az információt "szívességből" továbbító szolgáltatóknak, akik reményei szerint nem számlázzák majd ki az államnak az üzenetek költségét. A tárca aláírásával kiküldött SMS-ben ez állt: „Segítünk! Ne hagyja el a gépjárművét! Ha elfogy az üzemanyaga, üljön át másik gépjárműbe!”
A Telenor a hvg.hu-val azt közölte, hogy a Belügyminisztériumtól informális megkeresést kaptak. Megvannak a jogi és szakmai indokai annak, hogy nem teljesítették ezt a kérést. Mindezt nagyon szívesen megosztják a belügyminiszterrel, a jelenlegi helyzetben nem tartják ízlésesnek, hogy a nyilvánosság előtt üzenjenek egymásnak.
A mobilszolgáltatásban pénteken is voltak részleges fennakadások azokban a térségekben, ahol akadozott az áramellátás, amiatt ugyanis a mobilszolgáltatók bázisállomásai sem kapnak áramot.
A Telenornál Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú-Bihar megyében, valamint a Dél-Dunántúlon szórványosan akadozott a szolgáltatás. Közleményük szerint a bázisállomásokat áramkimaradás esetén saját tartalék akkumulátoraik látták el árammal, de ezek kapacitása is véges. A szolgáltató szakemberei igyekeztek az érintett területeken aggregátorokkal biztosítani az áramellátást, de voltak olyan bázisállomások, amelyek nem voltak megközelíthetőek. A kimaradó állomások forgalmát ideiglenesen a környező állomások vették át.
A Vodafone-nál a kialakult áramszünetek csütörtök kora estétől szakaszos szolgáltatáskiesést okoztak Borsod-Abaúj-Zemplén megye déli, délkeleti részén, Hajdú-Bihar észak és északkeleti területein, valamint Szabolcs-Szatmár-Bereg egyes részein. A hang- és a mobilinternet szolgáltatásban egyaránt kiesést észlelhettek a három megye egyes városaiban, így Nyíregyháza, Kisvárda, Sátoraljaújhely, Szerencs, Tokaj, Sárospatak egyes részein is. A helyreállítást nehezítette, hogy a havazás miatt egyes bázisállomások szinte megközelíthetetlenek voltak.
A Magyar Telekom vezetékes és mobil szolgáltatásában is okoztak kiesést az áramszünetek Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú-Bihar megyében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.