BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Élénkül az ételrendelési piac

Jelentős változások mentek végbe a hazai online ételrendelési piacon az elmúlt hónapokban, több új szolgáltatóval megismerkedhettek a magyar felhasználók. A szektort jelenleg is a NetPincér.hu uralja, de nemzetközi tőkéből és hazai forrásokból építkező trónkövetelő is akad

Nem érződött a válság hatása a múlt évben a NetPincér.hu-nál, az online ételrendelési szolgáltatás magyarországi forgalma közel ötmilliárd forint volt, ami komoly növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest – mondta el Perger Péter, az oldalt működtető Viala Kft. ügyvezető igazgatója.

 

 Az éttermek ajánlatait egy helyre gyűjtő és onnan online rendelési lehetőséget kínáló, a magyar piacon már 14 éve jelen lévő szolgáltatás vezetője elmondta, hogy az utóbbi néhány évben alaposan felbolydult ez a szegmens, több új szereplői is megjelent a nemzetközi piacon. A folyamatot a Just-Eat.com brit vállalkozás indította el az amerikai piacon kívül, amely az első jelentősebb felvásárlásokat hajtotta végre, és jelenleg már 14 országban kínálja szolgáltatását. Az új szereplőkre Perger Péter elmondása szerint az a jellemző, hogy innováció, új megoldások helyett inkább anyagi forrásokkal igyekeznek maguknak piacot szerezni, euró tízmilliók érkeztek ebbe a szektorba az elmúlt években.
A szakember szerint az azonnali ételházhozszállítási piac nagyjából 20 milliárd forintos lehet Magyarországon. Ebből 30-35 százalékra tehető az online történő rendelések részesedése, amelynek egyharmadát adják az éttermek saját weblapjai, míg a fennmaradó forgalom túlnyomó része – mintegy háromnegyede – a NetPincér.hu-n keresztül zajlik. Az ételrendelések értéke ugyanakkor folyamatosan bővül Perger Péter szerint, ahogy az emberek egyre kényelmesebbek lesznek. A társaság erre az évre hatmilliárd forint körüli forgalmat vár, terveik között szerepel egy, a piacon teljesen újnak számító ajánlórendszer elindítása.
Az online ételrendelést és a közösségi vásárlást kombinálja a Foodbook.hu, amely tavaly ősszel jelent meg a magyar piacon. Az indulást egy igen hosszú, több mint hároméves felkészülés előzte meg, amit a piackutatás mellett a rendelő rendszer kifejlesztése igényelt. A Foodbook.hu-t üzemeltető iMedia Solution Kft.-nél érdeklődésünkre elmondták, arra törekedtek, hogy minél inkább felhasználóbarát legyen a megoldásuk, mindössze néhány kattintással megrendelhető legyen az étel. A szolgáltatáson keresztül jelentős akciók is elérhetők, a közösségi vásárlásnak köszönhetően. A tapasztalatok szerint az akciók igen népszerűek a fogyasztók körében, ami érthető is, hiszen egyes esetekben a teljes árból 50-60 százalékos kedvezményt is el lehet érni.
A száz százalékban magyar tulajdonban lévő cég terveinek komolyságát mutatja az is, hogy jelentős összeget szánnak a marketingre, így például televíziós reklámokban is népszerűsítik a szolgáltatást. A Foodbook.hu-nak jelenleg 200 éttermi partnere van, és ez a szám folyamatosan nő. A Foodbook.hu szolgáltatása jelenleg Budapesten és környékén, illetve a vidéki nagyvárosokban érhető el, a cél pedig a minél szélesebb körű, országos lefedettség. A tervek szerint a nyáron elindul a cég mobilalkalmazása is, ami tovább növelheti a felhasználók számát.
Lehetőségekből és tervekből sincs hiány a hazai online ételrendelési piac egyik legújabb szereplőjénél, a Foodpandánál, amelynek anyacége május elején jelentősebb tőkéhez jutott. A működését tekintve berlini központú, Délkelet-Ázsiából indult cég jelentős terjeszkedésbe kezdett globálisan, és ez érintette Magyarországot is. A társaság március végén jelentette be a mintegy 200 partnerrel dolgozó Ételvitel Kft. felvásárlását. A szolgáltatáson keresztül jelenleg mintegy 230 étterem kínálata érhető el, ez a szám folyamatosan bővül – tudtuk meg Csapó Zsolttól, a Foodpanda magyarországi vezetőjétől. Itthon újnak számító piaci szereplőként elsősorban Budapestre és a főváros környékére koncentrálnak, a tervekben azonban a szolgáltatás jelentős földrajzi bővítése szerepel. Csapó Zsolt közlése szerint Debrecenben és Pécsett már van néhány partnerük, de a közeljövőben teljes magyarországi lefedettségre törekszenek. Hasonlóan a többi online ételrendelési szolgáltatáshoz a Foodpanda is jutalékot kér a rendelések után.
A társaság komoly figyelmet fordít a mobilplatformra, néhány hónapja már elérhető a saját alkalmazásuk iOS-t (az Apple készülékek operációs rendszere) és Androidot használó eszközökre is. A mobilapplikáció bevezetése igen sikeres volt, az Apple Store-ben az Étel-Ital kategóriában egy ideig első helyen szerepelt és jelenleg is a másodikon van listázva – tette hozzá Csapó Zsolt.

Nagyra nőtt az ázsiai versenyző

Az eredetileg Délkelet-Ázsiából indult, berlini központú Foodpanda jelenleg 27 országban van jelen és mintegy 15 ezer partnere van világszerte. A villámgyorsan fejlődő startup május elején több pénzalaptól jelentős, 20 millió dollárt meghaladó tőkéhez jutott. A globális online ételrendelési piacra egyébként az elmúlt hónapokban komoly összegek érkeztek, a Delivery Hero 50 millió dolláros, míg a Just-Eat.com 64 millió dolláros tőkeinjekcióhoz jutott.

A pénzre szükségük is van, hiszen a verseny egyre kiélezettebb ebben a szegmensben és a fennmaradás egyik kulcsa, hogy milyen gyorsan tudnak meghódítani minél több piacot.

A pénzre szükségük is van, hiszen a verseny egyre kiélezettebb ebben a szegmensben és a fennmaradás egyik kulcsa, hogy milyen gyorsan tudnak meghódítani minél több piacot. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.