Két területen is változás előtt áll a Dunakeszin működő Bombardier MÁV Kft., derült ki abból az interjúból, amelyet Michael Fohrer, a kanadai társaság németországi leányvállalata, a Bombardier Transportatation (BT) Services üzletág elnök-helyettese adott a Világgazdaságnak. A BT vezetése a 65 százalékos tulajdonában lévő járműjavító sorsáról egyeztet a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő illetékeseivel. „Intenzív tárgyalásokban vagyunk” – jelentette ki Michael Fohrer. Célunk, hogy növeljük a magyarországi foglalkoztatottságot, és akár üzletfélként, akár beszállítóként, de hosszú távon is a MÁV megbízható partnere maradjunk.” Michael Fohrer közvetlenül nem fogalmazta meg, de a „beszállítóként” való megmaradás nem más, mint, hogy cége akár ki is szállna a járműjavítóból.
Nemrég Fónagy János államtitkár azt mondta lapunknak, hogy örömmel venné, ha a BT tulajdonrészének visszavásárlásával Dunakeszi is olyan súlyú járműjavító központtá válna, amilyen a svájci Stadleré, Szolnokon. Szerinte a hazai közlekedés számára kell hasznosítani a jó fekvésű, jól felszerelt üzemet, amelynek bő 25 százaléka a MÁV-é, 10 százaléka pedig az alkalmazottaié. A BT eddigi beruházásaira vonatkozó kérdésünkre Michael Fohrer közölte: az elmúlt évtizedben, amióta az üzem a BT többségi tulajdonában van, igen jelentős beruházások történtek Dunakeszin, főként a minőségre és a biztonságra koncentrálva. A másik nagy változást a kft. szolgáltatásainak javítása, és csökkenő rendelésállományának bővítése jelenti. A járműjavító júliusban megszerezte a Deutsche Bahn AG minősítését, nemrég pedig a Sanghaji Metrótársaság küldöttsége gyűjtött tapasztalatot Dunakeszin egy állami üzemeltető és egy magántulajdonú gyártó sikeres együttműködéséről.
„Rendelésállományunk miatt esett, hogy egyre kevesebb magyarországi megbízást kapunk. Ezért több megrendelésre lenne szükségünk a MÁV-tól, amely az elmúlt években nem írt ki komolyabb modernizációs pályázatot. Jelenleg a MÁV-Start kocsijainak fővizsgáztatása folyik Dunakeszin, de dolgozunk a GYSEV-nek is – mondta az elnök-helyettes. Annak érdekében, hogy a vegyes vállalat bevételeinek a fele exportból származzon, a BT munkát próbál átterelni Dunakeszire, más üzemeiből, de ennek nagyságát Michael Fohrer nem közölte.
A kft. nemrég újította fel a norvég NSB vasúttársaság B5-ös kocsijait, átépített forgóvázakat a cseh CD-nek, és elvégezte a fővizsgát az olasz Trenitalia Z1-es kocsijain. Most alvázat, homlok- és oldalfalat gyárt a svájci SBB társaság NDW emeletes kocsijaihoz, szintén alvázat a brüsszeli villamosokhoz a STIB-nek.
Az akkor 350 fős mátranováki telephelyet 2005-ben vette meg a Bombardier. A telephelyen 2009-ben 2,2 millió euróból új csarnok létesült, és üzembe helyezték Európa legmodernebb hegesztőrobotját, a létszám ekkor már 800 fő körül alakult.
A Bombardier Transportation Hungary Kft. tavaly 21,3 milliós forgalomból 4,7 millió eurós adózott eredményt hozott ki.
Az akkor 350 fős mátranováki telephelyet 2005-ben vette meg a Bombardier. A telephelyen 2009-ben 2,2 millió euróból új csarnok létesült, és üzembe helyezték Európa legmodernebb hegesztőrobotját, a létszám ekkor már 800 fő körül alakult.
A Bombardier Transportation Hungary Kft. tavaly 21,3 milliós forgalomból 4,7 millió eurós adózott eredményt hozott ki. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.