Az árfolyamesésről Alekszej Rahmanov ipari és kereskedelmi miniszterhelyettes a hét végén úgy vélekedett, hogy abból nagyon nagy előny származik a helyi, önfenntaró iparágak számára, mondván: „némileg függünk a külföldi részegységektől és az importált anyagoktól, de dolgozunk a helyzet megoldásán”. Hozzátette ugyanakkor, hogy a legrosszabb forgatókönyv szerint akár 6,5 százalékkal is eshet idén az Oroszországban eladott könnyű járművek, vagyis a személyautók és a kishaszonjárművek eladása. Ezek forgalma az elmúlt évben – az orosz gazdaság lassulásával párhuzamosan – 5 százalékkal 2,777 millióra esett.
„A rubel nekünk dolgozik, mivel mindenkinél több helyi komponenst használunk föl, másrészt ellenünk is, mert gyengül a fogyasztói bizalom és a vevőinket is érintheti a gazdaság lassulása” – jelentette ki Bo Andersson, a Ladákról ismert AvtoVAZ vezérigazgatója. Az alkatrészeket más országokból hozó külföldi márkák számára azonban kényelmetlen a helyzet.
Az Oroszországban legnagyobb számban fogyó márkák modelljei mind helyben készülnek. Az orosz sajtó szerint a Ford helyi vegyesvállalata, a Ford Sollers a termelés csökkentését, sőt, április és június közti esetleges felfüggesztését fontolgatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.