BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

USA: kampány a cukros italok ellen

Az Egyesült Államokban fellépnének az elhízáshoz, fogszuvasodáshoz és cukorbetegséghez vezető, cukrozott üdítőitalok ellen.

Az elhízást és egyéb súlyos betegségeket okozó cukrozott üdítőitalok ellen ugyanúgy kell kampányolni, mint a dohányzás ellen, figyelmeztető feliratok alkalmazásával és adóztatással - állapították meg szakértők egy konferencián Washingtonban.

Az Egyesült Államokban szinte népbetegségnek számító túlsúlyosság egyik fő okának a cukrozott üdítőitalok, energiaitalok, cukrozott gyümölcslevek túlzott mértékű fogyasztását tekintik. A jelenlegi fogyasztási szint az amerikai szakértők szerint azt vetíti előre, hogy a 2000-ben született lányok 38 százaléka, a fiúknak pedig 33 százaléka lesz cukorbeteg, vagy pre-diabéteszes. Az afro-amerikai és hispániai lakosság körében ez a szám 50 százalékra növekszik nagy mértékű üdítőital fogyasztásuk miatt.

Kaliforniában már csak a kormányzó aláírására vár az a törvény, amely előírja a cukrozott üdítőitalok csomagolásán a következő figyelmeztető felirat feltüntetését: "a cukrozott üdítőitalok fogyasztása hozzájárul az elhízáshoz, a cukorbetegség kialakulásához és a fogszuvasodáshoz".

Az üdítőital ellen kampányolók már mostanra is jelentős sikert értek el: az 1998-ban mért évi 208 literről mára 17 százalékkal, 166 literre csökkent az átlagfogyasztás az USA-ban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.