A személyautóknál ez a mennyiség a tavaly októberi számoknál 20 százalékkal magasabb, míg a kishaszonjárműveknél a bázishoz képest 47 százalékos volt a növekedés.
Októberben a legsikeresebb márka az Opel volt, amely 1044 darab személyautót és kishaszonjárművet értékesítve megszerezte a piac 13,7 százalékát. Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor is az Opel van az első helyen 866 darabbal és 14,1 százalékos piaci részesedéssel.
A második a Ford 727 darabbal, majd a Volkswagen (568), a Skoda (465) és a Suzuki (442) következik a toplistán. Modellszinten a legtöbb Skoda Octaviából (266), Ford Focusból (232), VW Golfból (213), Opel Corsából (212) és Suzuki Swiftből (209) kelt el. A kishaszon-járművek piacát a FIAT Ducato vezeti 158 darabos forgalomba helyezéssel, a 107 darabos Ford Transit és a Toyota Hilux előtt, amiből 82 talált gazdára.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerint annak ellenére, hogy már vannak versenyképes operatív lízing vagy nyílt végű pénzügyi lízing-konstrukciók a piacon, magánvásárlók továbbra is inkább a használt autót vesznek.
Az importált használt személyautók korösszetétele kedvezőtlenül változott meg az utóbbi években, hiszen a behozott használt kocsik több mint 70 százaléka elmúlt tíz éves – állapítja meg az MGE. A kishaszon jármű piacot továbbra is jelentősen élénkíti a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Hitelprogramja, így a forgalom már elérte a válság előtti mennyiség 70-75 százalékát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.