A legfrissebb Magyar Közlönyben megjelentek szerint a kormány felelősséget érez a biztonságos fővárosi közlekedésért, ezért kezességet vállal a hármas metró felújításához kapcsolódóan.
A Fővárosi Önkormányzatnak a hármas metró felújításával kapcsolatos kiadásaiból legfeljebb 60 milliárd forintra ad garanciát.
A pénz tehát nem célzottan az elöregedett kocsikra, hanem a vonal egésze megfiatalítására költhető. A legrosszabb állapotú sínek cseréje már egyébként is folyamatos a hétvégeket, de ennél sokkal több minden szorul felújításra. A járművek igen rossz állapotúak, gyakoriak a meghibásodások. A legrosszabb szerelvényeket a BKV már kivonta a forgalomból, amikor a metró kettes vonalára megérkeztek az új, francia Metropolisok, így felszabadultak olyan metróvonatok, amelyek közül a jobb állapotúakat át lehetett irányítani a hármas vonalra.
Az önkormányzat korábbi döntése értelmében a járműpark megújítása a meglévő kocsik rekonstrukciója, nem pedig újakra cserélése formájában fog történni. Egyes szakértők kétségbe vonják, hogy valóban ez a jó megoldás, és nem a kicsit többe kerülő, de új szerelvények beszerzése helyett. Egészen a közelmúltig terítéken volt a vonal káposztásmegyeri meghosszabbításának, és új végpontjánál egy intermodális közlekedési csomópont kialakításának lehetősége is. A meghosszabbítás terve azonban visszakerült a fiókba, vélhetőleg pénzügyi okokból, enélkül pedig az intermodális központ sem alakítható ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.