A felmérésben részt vevő 16 márkakereskedés, 30 autómárkát képviselt.
A szakszervizek ügyfeleinek megoszlása nem változott jelentősen az elmúlt időszakban, a javítások 60 százaléka céges autókat érint. A kocsik jellemzően azért fordulnak meg a szakműhelyekben, mert kötelező szervizre vagy garanciális javításra hozzák be azokat.
A felmérés ismét megerősítette azt a korábbi tényt, hogy Magyarországon az autókat - átlagosan - 3-5 éves korukig, azaz a garanciaidő lejártáig viszik márkaszervizbe. Azoknál a márkáknál, amelyeknél a garanciális idő hosszabb, kitolódik ez a korhatár.
A válaszadók egyik fele úgy tapasztalta, hogy a garanciaidő lejárta után az autósok legfeljebb fele marad a márkaszervizek mellett, de sokan úgy vélekedtek, hogy ez a szám még 25 százaléknál is alacsonyabb.
A haszonjárműveknél a legmagasabb az elvándorlás, míg a prémium kategóriájú autók tulajdonosai azok, akik legtovább kitartanak a márkaszervizek mellett.
A garanciális idő után a kereskedők úgy akarják megtartani ügyfeleiket, hogy kedvező javítási és alkatrész ajánlatokkal keresik meg őket, illetve a szezonok elején kedvező áron vállalják a kocsik átvizsgálását, felkészítését.
A garancia lejártával az autósok jelentős hányada fordul a márkafüggetlen-, illetve az illegális javítókhoz. Ezek vonzereje, hogy a járműtulajdonos megspórolhatja a 27 százalékos áfát.
Egy korábbi, a német autóklub (ADAC) általi felmérés nemzetközi szinten is megerősítette, hogy az autósok akkor kérik a későbbiekben a márkaszerviz segítségét, ha a gépkocsin olyan probléma fordul elő, amit az illegális műhelyekben nem tudtak megjavítani, mert komoly szaktudásra, vagy diagnosztikai műszert igénylő beavatkozásra van szükség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.