A közleményben felidézték: a BKK a főváros közlekedésszervezőjeként az I. kerületi önkormányzattal együttműködve korábban nyílt tendert írt ki midibuszok beszerzésére. Ezt a török Karsan Otomotiv nyerte meg 870 millió forintos ajánlatával, amely a járműveken kívül a járművezetői képzést, valamint a tartalék és a pótalkatrészeket is tartalmazza. Az ATAK típusú midibuszok szállítói szerződését tavaly szeptemberben írták alá, azonban az csak a forrást biztosító támogatási szerződés szignálásával léphetett hatályba.
A nemzeti fejlesztési kormánybizottság megítélte a 909 millió forintos uniós támogatást, tehát elkezdődhet a midibuszok szállítása - közölték, hozzátéve: a szerződés lehetőséget ad további 24 jármű későbbi megrendelésére is.
A Karsan A. S. ATAK típusú midibusza alacsony padlós, EURO6-os környezetvédelmi besorolású dízelmotorral szerelt, klimatizált. Teljes befogadóképessége 40 fő, az ülőhelyek száma 23.
Az új dízel midibuszok - amelyeket a BKV Zrt. fog üzemeltetni - a budai Várban és vonzáskörzetében közlekednének, pontos útvonaluk azonban még kidolgozandó.
Megjegyezték: az egykori 90 darabos fővárosi midibuszflotta mára 28 tagúra apadt, közülük mindössze 21 állhat nap mint nap forgalomba. Jelenleg egy 40 tagú midijármű-állomány fenntartása lenne indokolt, de akár 60 midibusz üzemeltetése is célszerű lehet Budapesten. Ebben jelent nagy előrelépést a mostani fejlesztés - írták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.