Négy százalékkal növelte árbevételét a tavalyi első önálló évében a hidraulikus és pneumatikus berendezéseket gyártó egri Aventics Hungary Kft., az egykori Bosch Rexroth Pneumatika Kft. utódja. Mivel a cég forgalmának mindössze öt százalékát teszi ki a magyarországi értékesítés – amivel a cég piaci részesedése átlépte a 10 százalékot –, Gödri István, a társaság ügyvezető igazgatója idén nagyobb előrelépésre számít.
A várakozások szerint 2015-ben tíz százalékkal nőhet a belföldi értékesítés – mondta az igazgató –, ennek érdekében jelentős fejlesztésekkel kívánják optimalizálni a gyártást. Tavaly megközelítőleg 1,2 millió eurót fordított a társaság termékfejlesztésre, gépberuházásra, idén pedig a tervek szerint a gyártósorok fejlesztésével, valamint újabb gép- és eszközbeszerzéssel bővítik a kapacitást. Az Aventics Hungary tavalyi két legnagyobb exportpiaca Németország és Svédország volt, ezekre 12,396 milliárd, illetve 2,236 milliárd forint értékben szállítottak árut.
A most 470 fős egri cég 2004-ben kezdte meg a pneumatikus egységek gyártását Bosch Rexroth Pneumatika Kft. néven, ám 2014-ben egy német-skandináv befektetői csoport megvásárolta a Bosch Rexroth pneumatikai üzletágát. Az egri gyár hajók, gépjárművek, valamint különféle gyári szerelősorok hajtás- és vezérléstechnikai berendezéseinek specialistája; tavaly 3,5 milliós darabszámban közel 19 ezer féle terméket készítettek, de a megrendelések 90 százaléka ötven darabosnál kisebb széria volt.
A katalógustermékek mellett egyedi megrendeléseket is elfogadnak: a gyártósorok rugalmassága révén akár az 1-5 darabra szóló vevői igényeket is rövid szállítási határidővel tudják vállalni – mondta Gödri István, hozzátéve, hogy a legtöbb termék a németországi anyagcég logisztikai rendszerén keresztül jut el a megrendelőkhöz, az autóiparnak azonban közvetlenül szállítanak Egerből. A cég legfőbb járműipari vásárlói a Volvo mellett a Daimler AG, a Scania és az MAN európai, valamint a Tata konszern indiai gyárai.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.