BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Eladási rekordokat dönt a Vitara

A gazdasági válság utáni legerősebb évére készül az esztergomi Suzuki, ahol a tavalyi 185 ezer autó után idén 210 ezer készülhet. A sikerben meghatározó szerepe van a legújabb modellnek, a Vitarának.

Termelés szempontjából rekordévre készül a Magyar Suzuki Zrt. – tudta meg a Világgazdaság Ruska Viktóriától, a társaság kommunikációs vezetőjétől. A tavalyi 185 ezer után az idén 210 ezer autó gördülhet le az esztergomi gyár szalagjairól, ami a gazdasági válság után legmagasabb termelési adat lehet. Az üzemben – két műszakban – naponta átlagosan 870 kocsi készül, és a megnövekedett igények kielégítésére már szombaton is dolgoznak, ami a többletköltségek ellenére is jövedelmező az üzemnek. Úgy tudjuk, a cég azon is elgondolkodik, hogy a nyári, általában kéthetes leállás idejét is lerövidíti. A Magyar Suzuki Zrt. egyébként évi 300 ezer autó legyártására is képes lenne – három műszakban. Az esztergomiak életében tehát a hitelválság kezdete óta a legjobb év jöhet, de korábban volt olyan esztendő, amikor az idénre tervezett 210 ezres darabszámot is sikerült túlszárnyalni. Legutóbb egyébként még épp 2008-ban, amikor 282 ezer, egy évvel azelőtt pedig 230 ezer autó készült a Suzukinál.

A termelés mostani felfutása elsősorban a tavaly március óta gyártott Vitara modell nemzetközi sikerének köszönhető. A Suzuki jó érzékkel, jó időben kezdte meg a Vitara gyártását, hisz egy ideje komoly érdeklődés mutatkozik a SUV-ok, vagyis a városi terepjárók iránt. A Magyar Suzuki idén az első három hónapban több mint 2200 autót értékesített, és az így elért 11,41 százalékos részesedésével átvette a vezetést a magyar újautó-piacon. Idehaza is a Vitara a legkeresettebb modell, az első negyedévben 1660 kelt el belőle. Ezzel a modell egyben a SUV-szegmens abszolút győztese is 27,63 százalékos részesedésével. A kisautók kategóriájában szintén vezető Swiftből csaknem 300, az S-Crossból pedig mintegy 170 kelt el. Tavaly az első három hónapban 1203 Suzukit adtak el – vagyis csaknem ezerrel kevesebbet, mint idén –, ami akkor valamivel több mint 7 százalékos piaci részesedést jelentett a márkának. Az esztergomi gyárban három modell: a Vitara, az S-Cross és a Swift készül, és ezen az idén nem is fognak változtatni – mondta a kommunikációs igazgató.

Az esztergomi Suzukik döntő része továbbra is külföldre kerül, idehaza pedig immár nemcsak a magánvásárlók körében szerepel jól, új modelljeivel a flottapiacon is folyamatosan bővíteni tudja értékesítéseit. A Suzuki viszonteladói hálózata a legnagyobb Magyarországon, 76 kereskedésből áll. Legutóbb Keszthelyen nyílt új szalon.

Terepjáróra váltanak a kínaiak

A tavaly nyári kínai tőzsdei összeomlás és a gazdaság lassulása, úgy látszik, csak átmeneti nyomot hagyott a helyi autókereskedők forgalmán, hiszen márciusban 2,06 millió autót adtak el, 9,8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Közrejátszott ebben kisautók 10 százalékos adójának megfelezése, de az alacsony üzemanyagárak is serkentették a forgalmat. Ennek is köszönhető, hogy a kínaiak nagyobbra váltanak, és a szedánokból magasabb, robusztusabb városi terepjárókba (SUV) ülnek át. A SUV-okból 46 százalékkal több, összesen 219 ezer fogyott, háromszor annyi, mint a teljes magyar autópiac éves forgalma. Kínában inkább a hazai SUV-okat keresik. Alacsony, 15 ezer dollár körüli ára miatt különösen közkedvelt a Great Wall Haval 6-os, valamint a Guangzhou Automobile GS4-es modellje.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.