A vártnál gyengébb évet zárt a dél-koreai autóipar két vezetője, a Hyundai és a Kia. A Hyundai 4,86 millió autót értékesített, szemben az 5,01 milliós tervvel, míg a Kia 3,02 millió gépkocsit adott el, százezerrel kevesebbet a vártnál. Közel két évtizede nem volt rá példa, hogy csökkent volna a két cég forgalma, idén azonban behozzák a lemaradást – ígérik.
A Hyundainál 5,08, a vele azonos csoporthoz tartozó Kiánál 3,17 millió jármű értékesítésével számolnak. Szakértők szerint a mintegy 5 százalékos bővülés meglehetősen optimista, a cég saját elemzői korábban 1,9 százalékos prognózist tettek. A célpiacok közül Oroszországban, az USA-ban és Kínában várnak nagyobb fellendülést – írja a Reuters. Csakhogy Kína és az Egyesült Államok piaca éppen telítődni látszik, ezért a főként ezeket kiszolgáló mexikói és kínai gyáraik kapacitásbővítése nem biztos, hogy célravezető.
A koreaiak visszaesésében szerepet játszott, hogy nem alkalmazkodtak a piaci igények változásához, a városi terepjárók (SUV) iránti felfokozott igényre nem volt versenyképes válaszuk, továbbá portfóliójuk túlzottan szedánközpontú. Chung Mong-koo, a Hyundai elnöke a dolgozókhoz intézett újévi üzenetében kifejtette, hogy a világ ötödik legnagyobb járműgyártó csoportja ezután évi tíz-tíz új modellel lép a piacra, most egy vadonatúj SUV-val és a Genesis luxuslimuzin új, G70-es változatával.
Rá is fér egy alapos frissítés a Hyundaira, hiszen profitja immár negyedik éve folyamatosan zsugorodik, árfolyama pedig harmadik éve gyengül, igaz, tavaly csak két százalékkal. E téren a Kia volt a negatív rekorder a nagy autógyártók körében a maga 25 százalékos tavalyi árfolyamesésével. Mindenesetre az ambiciózus célokat jól fogadták a befektetők, a Hyundai 2,6, a Kia 0,6 százalékot erősödött Szöulban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.