BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezentúl nyomtatja a cipőtalpakat az Adidas

3D nyomtatókat állít csatasorba az Adidas annak érdekében, hogy gyorsabban reagálhasson a változó trendekre és akár személyre szabott termékeket is készíthessen.

A világ egyik legnagyobb sportcipőgyártója elsőként a cipők talpát fogja nyomtatókkal előállítani. Az Adidas az első a sportcipőgyártó, amely sorozatgyártásban is alkalmazza az új technológiát, ugyan más gyártók, mint a Nike, az Under Armour és a New Balance is kísérletezik a 3D nyomtatással, ám sorozatgyártásba még egyetlen termékük sem került. A német sportszergyártó konszern azonban ebben az évben már ötezer, 2018-ban pedig már százezer párat értékesítene a „Futurecraft 4D” márkanéven boltokba kerülő termékből.

 [caption id="" align="aligncenter" width="530"]Kép: Adidas Kép: Adidas[/caption]

Ezt egy amerikai startup, a Carbon által kifejlesztett új generációs 3D nyomtatók teszik lehetővé, amelyek immár tömegtermelésben is alkalmazható mennyiséget is képesek előállítani. Az új nyomtatók az eddigi másfél óra helyett ugyanis 20 perc alatt készítenek el egy cipőtalpat. Az Adidas már tavaly piacra dobott egy limitált szériát, amely hagyományos 3D-s nyomtatókkal készült, de a 300 eurós ár mellett az sem nyerte el a vásárlók tetszését, hogy a cipők nehéznek bizonyultak, a talpuk pedig túlságosan merev volt a mindennapi használathoz. (Ha a cipőkhöz nem is, egy hídhoz mindenképpen jó a technológia!)

Az Adidas mostani ígérete szerint az új technológiával már orvosolják ezeket a problémákat, az új cipők pedig a korábbi szériánál lényegesen olcsóbbak lesznek. Néhány éven belül pedig a konszern elképzelései szerint minden vásárló akár saját magának is megtervezheti az egyedi cipőtalpat és felsőrészt, majd akár az üzletben is megvárhatja, amíg „elkészül” az új cipője.

A konszern sokat remél az új terméksorozattól, bár az Adidasnak a tavalyi éve sem sikerült rosszul, profitja 2016-ban az első alkalommal átlépte az egymilliárd eurós álomhatárt, 19,3 milliárd eurós rekord árbevétel mellett. A tervek szerint azonban 2020-ig évente 10-12 százalékkal növelnék a bevétel és a nyereség volumenét, ezt a célt az új technológia gyors térhódításával érnék el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.