Barcelonában 24 órás munkabeszüntetés mellett döntöttek a taxisokat képviselő szervezetek. Reggel 6 órától a repülőtérre és a vasútállomásokra érkező utasokat üres drosztok várták, akiknek így a tömegközlekedést kellett választaniuk. A metró- és buszjegy-kiadó automatáknál hosszú sorok alakultak ki, a város és reptéri között közlekedő buszokat sűríteni is kellett, de a beszámolók szerint a sztrájk eddig nem okozott káoszt Barcelonában.
A spanyol fővárosban a barcelonaihoz hasonló helyzetet tapasztaltak a pályaudvarok és a repülőtér utasai, a madridi munkabeszüntetést azonban rövidebb időre, fél napra hirdették meg. Az érdekképviseletek felhívására délben tiltakozó megmozdulást rendeztek a belvárosban. Sípolva, dudálva, petárdákat dobálva vonult a tömeg a kongresszus épületének közelébe. A szervezők szerint 10 ezer, a hatóságok szerint mintegy 6 ezren voltak.
A spanyol taxis szövetség (Fedetaxi) a követeléseiket tartalmazó dokumentumot a tüntetésen átadta a parlamenti pártok képviselőinek. Ebben egyebek mellett az szerepel, hogy közszolgáltatásként jöjjön létre egy országos digitális platform, ahol – hasonlóan az Uberhez és a Cabifyhoz – taxit lehet rendelni.
A taxisok úgy vélik, az utasokat a taxinál olcsóbban fuvarozó külföldi, multinacionális vállalatok tisztességtelen versenyt folytatnak, és előnyben részesülnek a helyi taxisokkal szemben, akiknek többsége egyéni vállalkozó.
Julio Sanz, a spanyol taxis vállalkozók szövetségének (CTAE) vezetője felhívta a figyelmet arra, hogy a jogszabályok szerint 30 taxisonként 1 VTC-engedélyt lehetne kiadni. A VTC-engedély az előre megrendelhető, úgynevezett sofőrrel ellátott személyszállító járművek (Uber, Cabify) közlekedésének alapfeltétele, csakhogy az arányosnál jóval több VTC-engedélyt adtak már ki Spanyolországban – hangsúlyozta.
A spanyol fejlesztési minisztérium idén március 1-jei adatai szerint Spanyolországban több mint 67 ezer taxi van, és emellett csaknem 5500 VTC-engedéllyel rendelkező sofőr dolgozik.
Az Uber a sztrájk miatt e-mailt küldött felhasználóinak, amelyben kiállt üzleti modellje mellett, és előre elnézést kér az utasoktól a várható nehézségekért. Napközben pedig felfüggesztette az előrendelési szolgáltatását, mert annyira megnőtt a forgalma, hogy csak azonnali fuvart tudtak fogadni. Ugyanez történt a Cabifynál is.
Az Uber a taxisokkal ellentétben azt kéri, hogy ne legyen limitált a működésükhöz szükséges engedélyek kiadása. Az illetékes spanyol fejlesztési minisztérium azt közölte: nem tervezi, hogy változtat a szabályzáson, mert szerintük az biztosítja a kiegyensúlyozott és rendezett együttélését a két típusú szolgáltatás között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.