A kalória csökkentése – ez a fő célja annak az öt amerikai nagyvállalatnak, amelyek összefogtak annak érdekében, hogy édességeik a jövőben a megszokottnál kevesebb kalóriát tartalmazzanak. A Reuters jelentése szerint ritkán lehet hasonló együttműködésről találkozni, főleg az Amerikai Egyesült Államokban, amely a világ legnagyobb édességfogyasztója. Az édesszájú társadalom azonban erősen küzd az elhízással, a cukorbetegséggel és különböző szívbetegségekkel is.
Az Egyesült Államok Élelmiszer-és Gyógyszerügyi Hivatala tavaly megújította a csomagolt élelmiszerek címkézésére vonatkozó szabályokat – minden gyártót arra kötelezve, hogy termékeiken felsorolják az összes hozzáadott cukrot és azok pontos mennyiségét. Úgy tűnik, a szigorúbb szabályok elérték céljukat: többek között a Nestlé, a WM Wrigley Jr, a Lindt & Spruengl és a Mars is azt ígérte, a következő 5 évben termékeik kevesebb, mint 200 kalóriát tartalmaznak majd. Az M&M és a Jaw Busters gyártói receptek újragondolásával vagy jelenlegi termékeik méretének csökkentésével akarják elérni céljukat.
A Crunch, a Butterfinger és a Nestle gyártója hangsúlyozta: decemberben olyan új technológiát dolgozott ki, amely 40 százalékkal csökkentette a cukor mennyiségét egyes produktumaiban anélkül, hogy az íz megváltozott volna. Nem csupán a cukros termékek kalóriáját csökkentették az elmúlt időben, a Pepsi és a Coca-Cola is piacra dobta megszokott italuk kalóriamentes változatát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.