Statisztikák szerint a közlekedési balesetek kockázata 27 Celsius-fok körüli hőmérsékleten átlagosan 6 százalékkal, 32 Celsius-foktól 13 százalékkal, míg 37 Celsius-fok felett 33 százalékkal nő az ideális 22-24 Celsius-fokhoz képest. Ezt a rizikót akár teljesen kiiktathatják a gépkocsi-tulajdonosok egy jól működő autóklíma-berendezéssel – figyelmeztet a napokban beköszöntött hőség kapcsán a Bárdi Autó Zrt.
Hogyan lesz hideg az utastérben?
A légkondicionáló bekapcsolása általában 5-10 lóerőt elvesz az autó erejéből, emiatt a régebbi, gyengébb teljesítményű modelleknél az ember könnyen érezheti úgy, hogy még valaki beült mellé. Szintén jellemző tünet, hogy az alapjárati fordulatszám kissé megemelkedik, hiszen a kompresszor meghajtásáról is gondoskodnia kell a motornak – véli a cég hozzátéve: az is teljesen természetes, hogy a hűs levegő nem azonnal, hanem fél, illetve egy perccel később érkezik meg az utastérbe, hiszen ennyi időre van szüksége a klímának ahhoz, hogy a folyamat megtörténjen.
Mik a jelei annak, hogy probléma van a klímával?
Minden autóra igaz – legyen az régi vagy új –, hogy a hűtőközeg elszökik. Azt gondolnánk, hogy a régi autóknál ez gyakori jelenség, de mivel az új, hatékonyabb berendezéssel felszerelt autókban kevesebb a gáz, ezért éppen az új járműveket sokkal súlyosabban érinti ez a probléma.
Azt, hogy elszökik a klímagáz, az autósok kocsijuk egyre gyengülő teljesítménye alapján következtethetnek – vélik a Bárdi Autó Zrt. szakértői. A hűtőközeg csökkenése miatt ugyanis az autó már nem tudja tartani a korábbi nyomás és hőmérsékleti értékeket. A klímarendszer alkatrészei közül igen gyakran a kompresszor hibásodik meg. Ennek elhasználódását szinte minden esetben az egyre hangosabb működési zaj jelzi, egészen addig, amíg az alkatrész el nem romlik.
Nyár elején sokan szembesülnek azzal, hogy a légkondicionáló bekapcsolásakor kellemetlen szag jön a szellőzőrácsok közül. Mindez a folyamatos páralecsapódás számlájára írható, a gyakori ki- és bekapcsolás (azaz a rövid utakon való közlekedés) miatt ugyanis rengeteg baktérium megtelepszik a rendszerben. A gombák és baktériumok idővel akár súlyos megbetegedést is okozhatnak annak, aki hosszú ideig használja a szennyezett klímát. A baktériumok megtelepedése azzal is megelőzhető, ha egy hosszabb út után, röviddel a megérkezés előtt kikapcsoljuk a légkondicionálót, hogy kiszáradjon a rendszer – tanácsolják a Bárdi Autó Zrt. szakértői.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.