Elmondása szerint semmiképp sem üzemszerű a működés, hogy szoftveres hiba miatt nem nyílnak az ajtók, ezt meg kell szüntetni.
Kérdésre válaszolva azt mondta, hogy egy esetleges állomástűz esetén kinyílnak az ajtók és az utasok elhagyhatják a szerelvényt. Hozzátette ugyanakkor, hogy az állomásokon automata tűzoltó-berendezések vannak, így tűz remélhetőleg nem lesz.
A BKV korábbi, a témában írt közleményét megerősítve közölte: levélben értesítették a felújítást végző Metrovagonmast, hogy több mint 800 millió forint késedelmi kötbérre tartanak igényt, és azonnali módosításokat kértek a gyártótól.
Bolla Tibor hangsúlyozta, nem konstrukciós hibáról van szó, hanem olyan kisebb „szerelési pontatlanságokról”, amelyeket pár óra alatt javítani lehet, de ilyenkor ki kell állítani a szerelvényt a forgalomból, és ezek száma nem csökkent az elmúlt időszakban. Amíg az oroszok nem változtatnak a hozzáállásukon, addig a BKV nem küld ki új szerelvényt felújításra, mert fenntarthatatlan lenne a menetrend szerinti közlekedés a 3-as metró vonalán.
Az első felújított metrószerelvény március 20-án állt forgalomba Budapesten, de már az első napokban probléma adódott vele. Tarlós István főpolgármester a kezdeti hibák után azt mondta, azok elkerülhetetlenek a felújított szerelvények esetében is. Március végén közölte, akkor lesz baj, ha egy hónap múlva is vannak hibák a vonatokkal. A BKV június elején a meghibásodások miatt egy időre az összes felújított szerelvényt kivonta a forgalomból.
A szerződés szerint 222 metrókocsi felújítása csaknem 220 millió euróba kerül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.