A közeli startot ígérő új légitársaságnak, a RonanAir Kft.-nek egyelőre nincs engedélye – tudta meg a Világgazdaság. A fejlesztési tárca kérdésünkre azt válaszolta, hogy a légitársaság előzetes tájékoztató munkaanyagot adott be a hatósághoz, amelyben két ATR–72/500 légi jármű üzemben tartására tett szándéknyilatkozatot. A dokumentumban foglaltak nem egyenértékűek a hivatalos engedélykérelem tartalmával. A munkaanyag felülvizsgálata folyamatban van. Ha azt a hatóság elfogadhatónak találja, a légitársaság benyújthatja majd a légi járművek üzembentartási engedélyének megszerzésére vonatkozó kérelmét. Az engedélyek tehát még hiányoznak, de – amint azt több internetes oldal is kiszúrta – a cég már dolgozókat toboroz. A hirdetések szerint az állásokra június 24-ig lehet jelentkezni, a foglalkoztatás kezdete pedig július 1. Így tehát egy hetük maradt a pályázatra azoknak, akik például kereskedelmi vagy számviteli vezetők szeretnének lenni a tevékenységét nemsokára megkezdő légicégnél, a RonanAirnél.
Információink szerint a társaság több magyarországi repülőtér-üzemeltetőt is megkeresett. A ferihegyi repülőteret működtető Budapest Airport Zrt. ezt nem kívánta kommentálni, az Airport Debrecen Kft. ügyvezetője, Herdon László viszont megerősítette a hírt. Mint elmondta, a RonanAir körülbelül egy hónappal ezelőtt megkereste őket azzal a kérdéssel, hogy amennyiben járatokat indítanának, hajlandók lennének-e kiszolgálni őket. Ennél konkrétabb lépés még nem történt.
A budapesti székhelyű RonanAirt nem sikerült elérnünk, honlapjuk építése – mint írják – folyamatban van, és „hamarosan itt lesznek az új, fantasztikus oldalukkal”. Lapunk azonban úgy tudja, hogy a társaság a magyarországi, belföldi légi szállítást akarja újjáéleszteni. Ezzel összhangban van a fejlesztési tárcához benyújtott, a gépekkel kapcsolatos tájékoztató: ezek az ATR–72/500 gépek regionális utasszállítók. Mindezeken túl arról értesültünk, hogy a RonanAir prémiumkategóriában repülne. Kérdés, hogy egy ilyen, például Budapest–Debrecen közötti 25 perces útra – plusz a repterekre való kijutás és az ottani várakozás – hogyan lehet rendszeresen megtölteni a gépeket.
Az álláshirdetésekben az áll, hogy a légitársaság 22, a környéken lévő célállomásra kíván járatokat indítani. Ehhez képest a listán található például – legtávolabbi célpontként – Tunézia. A járatok többsége Budapestről startolna, de akad köztük Debrecen–Marosvásárhely útvonal is.
A hárommillió forint jegyzett tőkéjű céget 2014-ben alapította Godaliyanage Rohan Nanayakkara Srí Lanka-i tiszteletbeli magyar konzul, de a társaság csak most kezdte a munkatársak toborzását. A fentiek alapján a közeli start eléggé kétséges.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.