BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatszázmillió forintból fejleszt a Sága

A sárvári székhelyű Sága Foods Zrt. hatszázmillió forintot fordít az idén fejlesztésre, amelyből elsősorban a csomagolást és a sonkatermékek előállítását korszerűsíti – közölte a feldolgozott baromfitermékeket előállító élelmiszeripari cég vezérigazgatója.

Keleti Zsolt tájékoztatása szerint a 2017-re tervezett beruházás is a 2015-ben indított hároméves, egymilliárd forintot meghaladó fejlesztési programjuk része, amelynek célja, hogy elérjék a Nyugat-Európában elvárt minőséget, és tovább növeljék magas feldolgozottságú termékeik exportképességét.

Idei terveik között szerepel például a snackféleségek csomagolásának automatizálása, illetve a sonka-előállítás technológiájának teljes megújítása – részletezte a vezérigazgató az MTI-nek.

A Sága elsősorban a Füstli márkanévvel ellátott virslijéről, párizsijáról és a sonkatermékeiről ismert Magyarországon. Keleti Zsolt elmondása szerint a márkanevet a jövőben a Sága termékeinek szélesebb körére kívánják kiterjeszteni.

A vásárlók egyre jobban keresik az úgynevezett kényelmi termékeket, amelyek a csomagolás felbontása után azonnal fogyaszthatók. Ezek piacán tovább erősít a Sága, ezért fejlesztik folyamatosan, automatizálják termékeik csomagolását – jelezte.

Ismertette, 2016 szeptemberében tulajdonosukat, az angol Bernard Matthews cégcsoportot megvásárolta a Boparan Holding, amelynek a tulajdonában van egyebek között Anglia legnagyobb csirkés cége, ehhez társult a Bernard Matthews pulykás portfóliója.

Elmondta: a tulajdonosváltástól újabb fejlesztéseket remél a sárvári cég. Noha jelentős kapacitásnövelésben a vezérigazgató szerint nem gondolkodnak, a rendelkezésre álló kapacitást szeretnék jobban kihasználni, illetve korábban kedvelt termékeket szeretnének visszahozni, például a Sága baromfi májast.

Keleti Zsolt tájékoztatása szerint az elmúlt három évben a 248 embert foglalkoztató Sága árbevétele 8-9 milliárd forint között mozgott, azt 2020-ig 10 milliárd forint fölé szeretnék emelni. Amennyiben az új tulajdonos nagyobb ívű fejlesztés mellett dönt, illetve új piacokon is sikerül megjelenni, a jelenlegi árbevétel hosszabb távon akár meg is duplázódhat – tette hozzá.

Közölte: cégük adózás és értékcsökkentési leírás előtti eredménye (EBITDA) 2016-ban az egy évvel korábbi 414 millió forintról 503 millió forintra növekedett.

Éves értékesítésük idén már meghaladja a 10 ezer tonnát, nyershús felvásárlásuk – amit vágóhidakról szereznek be – összesen mintegy 7 ezer tonna. A nyershús nagy részét a hazai cégek közül a kecskeméti székhelyű Gallfood Zrt-től szerzik be. Európából pedig elsősorban az anyacégtől, a Bernard Matthewstól, valamint Hollandiából hoznak be alapanyagot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.