A vezérigazgató elmondta: a szerződésben kikötötték, hogy a szerelvények hány százaléka lehet rossz egyszerre, és ezt a számot az orosz fél elérte. Ilyenkor, vagy ha késnek a szerelvények leszállításával – és sok más esetben – automatikusan „kötbérklauzula van”, és ennek az összege most ért el egy olyan nagyságrendet, hogy értesítették az orosz felet. Az orosz cég a mai nappal is kötbérkötelembe esik, hiszen nem tudnak közlekedni a szerelvények – jegyezte meg.
Úgy folytatta: bár jelenleg úgy tűnik, hogy négy-hat hetet csúszik a felújított szerelvények érkezése, az összes, 227 kocsit jövő nyárra kell leszállítania a cégnek. A gyártókapacitásáról azt mondta: az orosz metró többet rendel a Metrovagonmastól egy évben, mint a BKV az elmúlt tíz évben, tehát jövő nyárig az oroszok a mostani lemaradást be fogják tudni hozni.
„A felújított szerelvényekkel kapcsolatos helyzet azonnali javítása érdekében a múlt héten a BKV Zrt. azonnali hatállyal Magyarországra kérte a gyártó Metrowagonmash Nyrt.-t tulajdonló Transmash Holding vezetését, valamint a tervezésben résztvevő vezető szakembereket” – tájékoztatott sajtóközleményében a BKV. Az orosz mérnökök a követelésnek megfelelően a hétvégén megtalálták és elhárították a felújított szerelvény rendszeres meghibásodásának kiváltó okát. Ha minden az elvártaknak megfelelően alakul, akkor jövő héten megkezdődhet a szerelvények fokozatos, újbóli üzembe állítása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.