Újabb gondok merültek fel a budapesti tömegközlekedésben, a 3-as metró után most úgy tűnik a HÉV egy szakasza mondta be az unalmast. A Batthyány tér és a Margit híd közötti alagútban ugyanis sebességcsökkentést kellett elrendelni, mivel annak falain aggasztóan megszaporodtak a hajszálrepedések – írja hétfői számában a Népszava. A lap a Budapesti Közlekedési Vállalatra (BKV) hivatkozva kifejtette: a probléma az alagút „tetején” közlekedő fonódó villamosoknak köszönhető, amelyek fokozott igénybevételt jelentenek az alagútra.
Ennek köszönhetően a HÉV, amely az érintett szakaszon ideális esetben 20 kilométeres sebességgel közlekedik, most 10 kilométeres sebességgel hajthat be a Batthyány térre. Igaz, a repedések terjedése ettől még nem szűnt meg, ezért az alagút felett közlekedő villamosok sebességét is mérsékelni kellett. A hatósági állásfoglalás szerint pedig ezt a korlátozást addig kell majd fenntartani, amíg az alagútban tapasztalt hajszálrepedések terjedése műszakilag teljesen megoldódik.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) délután a BKV által küldött válasz elferdítésének nevezte a Népszava cikkét közleményében. Eszerint a BKK a felújítás során minden szükséges szerkezeti megerősítést elvégzett, amely a tervezési határokon belül volt. Azóta pedig folyamatos monitorozás történik mind az alagútszerkezeten, mind a villamospályán. Az alagút födémszerkezete a megerősítéseket követően megfelelően stabilnak bizonyult, az építéskor hajszálrepedések a terhelés hatására sem mutattak lényegi változást. A BKV Zrt.-nek részben azonban a hatósági előírásoknak megfelelően a sebességkorlátozást mindaddig fenn kell tartania, amíg minden kétséget kizáróan bebizonyosodik, hogy a repedések nem terjednek tovább – áll a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.