Gulyás Attila az MTI-nek pénteken ezt azok után mondta, hogy sajtóhírek szerint a Nyugati pályaudvarnál péntek reggel ismét meghibásodott egy szerelvény, és több percig nem tudott ajtót nyitni. A metrókat reggel a Nagyvárad tér és Újpest-központ között pótlóbuszokat is be kellett állítani, mert leállt a metróközlekedés ezen a szakaszon.
A szakszervezeti vezető elmondása szerint az ajtónyitásért egy szoftver felel, amely a vonatbefolyásoló rendszerrel is kapcsolatban van. A rendszer rossz adatokat kapott arról, hogy a metró pontosan hol helyezkedik el, ezért nem engedélyezte az ajtónyitást.
A probléma hátterében az áll, hogy a régi szerelvényekről átrakták ugyan a vonatbefolyásoló rendszert az újakra, de az új szerelvények sokkal erősebbek, ezért új programot kellett volna vásárolni. Ehelyett azonban az orosz gyártó lecsökkentette a felújított szerelvény teljesítményét, így most kisebb teljesítményre képesek, mint a régiek.
A legtöbb probléma Gulyás Attila szerint az új szoftver hiányából fakad, és mára már a régi szerelvényeknek jobb a rendelkezésre állása, mint a felújítottaknak.
Hangsúlyozta: véleménye szerint így nem mehetnek tovább a dolgok a 3-as metró új szerelvényeivel, a BKV-nak érvényesítenie kell a szerződésben foglalt garanciákat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.