A tavalyi január–május időszak 29,06 százalékos piaci részesedésével szemben idén már 33,54 százalékon áll a piac felosztásának SUV-mutatója. Mindebben az a döbbenetes, hogy a korábban masszívan vezető kompaktok (alsó középkategória) népszerűsége 30,54-ről 27,79 százalékra esett vissza – márpedig az adatok nem hazudnak.
Az első öt hónap statisztikája (adatforrás: BM NYHÁT) nem kevesebb, mint 98 különböző SUV típust tart számon a forgalomba helyezési bejegyzések szerint, s hogy mennyire szerteágazó a paletta, arra az esztergomi gyártású Suzuki Vitara és a 64 milliós Bentley Bentayga is remek példa. Apropó, Vitara! A modell 3289 darabos forgalomba helyezéssel toronymagasan, 22,30 százalékkal vezeti az értékesítési sikerlistát, megelőzve a Dacia Dustert (1491 db/10,11 százalék) és a Ford Kugát (870 db/5,90 százalék).
Van itt azonban más is, mégpedig a Hyundai előretörése. A SUV kategóriában jelenleg a Tucsonnal (5. hely: 581 db/3,94 százalék) és a Santa Fével (68. hely: 18 db/0,12 százalék) érdekelt dél-koreai gyártó a napokban mutatta be a nyilvánosságnak új, kompakt méretű szabadidő-autóját, amely az egyik kulcsszereplője lehet a márka 2021-es céldátummal meghirdetett európai offenzívájának. A népes kategóriába érkező, bátor formatervet képviselő Kona társaságában a következő öt évben 30 (!) új modellt vagy modellverziót dob piacra, s ezzel kontinensünk első számú ázsiai gyártójává kíván válni.
A Hyundai SUV kategóriás tervei nem megalapozatlanok, hiszen a Santa Fe 2001-es premierje óta már 1,4 millió szabadidő-autójuk talált gazdára, s az attraktív Kona is minden bizonnyal megtalálja majd a saját célközönségét. A típus mindenesetre jó ajánlólevéllel érkezik, hiszen egyebek mellett vetített kijelzője, gazdag vezetősegéd-arzenálja, 2600 mm-es tengelytávú kasztnija és dupla kuplungos sebességváltója is lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.