BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tömegre számítanak az új reptéri buszokon

A tervek szerint már július 8-tól szállítanák az utasokat az új reptérre közlekedő buszokkal, amelyeken naponta akár négyszázan is megfordulhatnak.

„Naponta körülbelül négyszázan utaznak majd a budapesti belvárost a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérrel összekötő közvetlen autóbusz járaton” – mondta a Világgazdaságnak Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes. Az alacsonypadlós autóbuszok július 8-tól szállítják majd az utasokat a Deák tér – Kálvin tér és a reptér között, mégpedig nem idény jelleggel, hanem egész évben. A közlekedési körülményektől függően körülbelül 35 percig tart majd az utazás a két végpont között.

A járművek harminc perenként követik majd egymás: az első busz hajnali 4-kor indul a Deák térről, az utolsó járat pedig éjjel fél 12-kor, míg a reptérről reggel 5-kor, indul az első busz a városközpontba, az utolsó pedig éjjel fél 1-kor. A korai órákban (vagyis a metró közlekedés indulása előtt) a buszok az Astoriánál is megállnak. A járatokra speciális díjszabást állapítottak meg: egy útra 900 forintba kerül a jegy, amely több ponton, például az ügyfélszolgálatokon, az automatáknál is megvásárolható lesz. (A nemzetközi gyakorlatban a reptéri buszjáratokra 5-6 euóért lehet jegyet váltani, de amennyiben nagyobb a távolság, akkor egy jegy 10-12 euróba is kerülhet).

A forgalomtól függően körülbelül 35 percig tart majd az utazás Forrás: MTI

„Az új, 100E jelű busz járatot a Budapesti Közlekedési Központtól (BKK) rendelte meg a főváros. A járat közszolgáltató jellege abban is megnyilvánul, hogy a menetjegyek árából nem fedezett költségeket a főváros megtéríti a BKK-nak” – mondta lapunknak Dabóczi Kálmán, a BKK Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette: azt egyelőre nehéz pontosan megmondani, hogy ez mekkora összeg lehet, de a járat akár még nullszaldósan is működhet. Igaz, lapunk úgy tudja, hogy a járat évente 200-300 millió forint plusz kiadást is jelenthet az önkormányzatnak. Dabóczi közlése szerint a vonalon az előzetes tervek szerint összesen öt csuklós autóbusz közlekedik majd. „Az új jártat elindítása nem érinti az repülőtérre, az M3-as metró Kőbánya-Kispest közötti végállomásáról induló 200E járatok közlekedését” – közölte a főpolgármester-helyettes.

Utoljára 2011-ben volt közvetlen autóbusz járat a belváros és a reptér között, abban a fél évben, amikor Magyarország volt az Európai Unió soros elnöke. Több évtizede a Malév személyzetének szállítására közlekedtettek járatokat a belváros és a reptér között, amelyet később az utasok is igénybe vehettek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.