„Naponta körülbelül négyszázan utaznak majd a budapesti belvárost a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérrel összekötő közvetlen autóbusz járaton” – mondta a Világgazdaságnak Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes. Az alacsonypadlós autóbuszok július 8-tól szállítják majd az utasokat a Deák tér – Kálvin tér és a reptér között, mégpedig nem idény jelleggel, hanem egész évben. A közlekedési körülményektől függően körülbelül 35 percig tart majd az utazás a két végpont között.
A járművek harminc perenként követik majd egymás: az első busz hajnali 4-kor indul a Deák térről, az utolsó járat pedig éjjel fél 12-kor, míg a reptérről reggel 5-kor, indul az első busz a városközpontba, az utolsó pedig éjjel fél 1-kor. A korai órákban (vagyis a metró közlekedés indulása előtt) a buszok az Astoriánál is megállnak. A járatokra speciális díjszabást állapítottak meg: egy útra 900 forintba kerül a jegy, amely több ponton, például az ügyfélszolgálatokon, az automatáknál is megvásárolható lesz. (A nemzetközi gyakorlatban a reptéri buszjáratokra 5-6 euóért lehet jegyet váltani, de amennyiben nagyobb a távolság, akkor egy jegy 10-12 euróba is kerülhet).
„Az új, 100E jelű busz járatot a Budapesti Közlekedési Központtól (BKK) rendelte meg a főváros. A járat közszolgáltató jellege abban is megnyilvánul, hogy a menetjegyek árából nem fedezett költségeket a főváros megtéríti a BKK-nak” – mondta lapunknak Dabóczi Kálmán, a BKK Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette: azt egyelőre nehéz pontosan megmondani, hogy ez mekkora összeg lehet, de a járat akár még nullszaldósan is működhet. Igaz, lapunk úgy tudja, hogy a járat évente 200-300 millió forint plusz kiadást is jelenthet az önkormányzatnak. Dabóczi közlése szerint a vonalon az előzetes tervek szerint összesen öt csuklós autóbusz közlekedik majd. „Az új jártat elindítása nem érinti az repülőtérre, az M3-as metró Kőbánya-Kispest közötti végállomásáról induló 200E járatok közlekedését” – közölte a főpolgármester-helyettes.
Utoljára 2011-ben volt közvetlen autóbusz járat a belváros és a reptér között, abban a fél évben, amikor Magyarország volt az Európai Unió soros elnöke. Több évtizede a Malév személyzetének szállítására közlekedtettek járatokat a belváros és a reptér között, amelyet később az utasok is igénybe vehettek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.