A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) online értékesítési rendszerének bevezetésekor kialakult helyzet tisztázására Tarlós István főpolgármester vizsgálatot rendelt el a közösségi közlekedés biztonságos és utasbarát működtetése érdekében, a BKK mindenben támogatja a vizsgálatot és a megnyugtató megoldás kidolgozását – közölte a cég vezérigazgatója.
Dabóczi Kálmán közleménye szerint felszólította a T-Systems Magyarország vezérigazgatóját (mint az online értékesítési rendszert kifejlesztő és üzemeltető szerződéses partner felelős vezetőjét) a szükséges információk átadására és a jelentés elkészítésére.
Tarlós lépésére azután került sor, hogy csütörtök éjjel előállítottak és gyanúsítottként kihallgattak egy fiatalt a rendőrök, aki észrevett egy „rést” az online értékesítési rendszerben, tesztelte, majd jelezte is a BKK-nak a hibát. Ez után a BKK Facebook-oldalának normális működését ellehetetlenítették a felhasználók, tiltakozásul a lépésre, s leállt a BKK weboldala. A cég szerint folyamatos informatikai támadások és túlterheltség miatt zavar lépett fel a BKK online utastájékoztatási felületeinek működésében, és mint utóbb bevallották, magában az online jegyértékesítésben is..
A T-Systems Magyarország közölte: maximálisan együttműködik a BKK e-jegy-értékesítési projektjének ügyében indított vizsgálatban, minden információt megad hozzá, és a cégen belül sem fognak elmaradni a szükséges lépések. Kaszás Zoltán, a társaság vezérigazgatója bocsánatot kért a kialakult helyzet miatt. A rendszert fejlesztő T-Systems Magyarország szerint kötelességük volt rendőrségi feljelentést tenni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.