Péntek délután elérhetetlenné vált a Budapest Közlekedési Központ (BKK) hivatalos oldala – szúrta ki az Index. A lap szerint amennyiben megpróbálja valaki elérni azt, a böngésző egy hibaüzenetet mutat. A vállalat facebook oldala szerencsére egyelőre épségben van, igaz, dühös kommentelők lepték el azt.
Az Index beszámolójához hozzátette: a leállásra nem sokkal azután került sor, hogy kiderült, a BKK elektronikus jegyrendszerét fejlesztő T-Systems feljelentette azt a 18 éves férfit, aki a nemrég bevezetett online jegyvásárlás hibáira hívta fel a figyelmet.
A T-Systems Magyarország szerint kötelességük volt rendőrségi feljelentést tenni a BKK online jegyértékesítési rendszerét ért támadás miatt. A T-Systems Magyarország és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) péntek este közös állásfoglalásban reagált a BKK online értékesítési rendszerét ért informatikai támadások során tett intézkedésekkel kapcsolatban.
A BKK a feljelentéssel kapcsolatban egyébként közleményt adott ki, amelyben azt írták: a T-Systems Magyarország az informatikai rendszerét ért jogosulatlan befolyásolás miatt ismeretlen tettes ellen (és nem egy konkrét személy ellen) tett feljelentést. A T-Systems Magyarországnak – szigorú belső protokollja szerint – az általa fejlesztett rendszerek védelmében egy adott szintet elérő esemény esetében kötelessége ezt megtenni – írták, hozzátéve: ebben az esetben sem tehettek mást. Ugyanakkor megjegyezték: „a BKK és a T-Systems Magyarország vezérigazgatói sajnálattal értesültek arról, hogy a gyanúsított egy fiatal diák, aki a médiában megjelent nyilatkozatai szerint jószándékkal járt el”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.