Idén az első fél évben a tavalyi év első hat hónapjához képest mintegy 19 százalékkal, a 2015-ös adatokhoz képest pedig csaknem 48 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba – derül ki a Datahouse adataiból. Az idei első hat hónapban tehát mintegy 55 ezer új autót értékesítettek, ami hét százalékkal haladja meg a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) első fél évre vonatkozó előrejelzését. Ez azt vetíti előre, hogy 2017 egészében a forgalomba kerülő új személyautók száma meghaladhatja a százezret. (Tavaly 96 594 új autót helyeztek forgalomba).
A magánvásárlók visszatérése folytatódik, arányuk már meghaladja a harminc százalékot, miközben valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része magánvásárlásnak tekinthető. Az MGE azt reméli, hogy az elektromos autók kormányzati támogatása a kezdeti nehézségeket követően beindul. Egyelőre annyi tudható, hogy május végéig 303 elektromos autóra kötötték meg a támogatási szerződést.
Az első hat hónapban tovább szárnyalt a Suzuki értékesítése, a márkából több mint 6800-at adtak el, és ezzel a piaci részesedése meghaladta a 12 százalékot. A második helyen 10,2 százalékkal a Ford áll, amelyből 5600-nál is többet adtak el, a harmadik helyen pedig az Opel végzett, a 8,7 százalékos piaci részesedéséhez 4788 autót kellett értékesítenie. Egy évvel ezelőtt a Suzuki állt az első, az Opel a második helyen, a harmadik pedig akkor a Skoda volt, megelőzve a Fordot.
Idén a városi terepjárók (SUV) és az alsó középkategóriás autók versenyében fordulat következett be: amíg tavaly 2,5 százalékponttal vezetett az alsó középkategóriába tartozó modellek eladása, addig idén a városi terepjárók jóval megelőzték őket. Az idén eladott több mint 54 ezer autó közül 18 ezernél több tartozott a SUV-ok közé, és valamivel több mint 15 ezer az alsó középkategóriába. (Egy évvel korábban mindkét csoport eladása 13 ezer körül mozgott). A növekvő piacon viszont nem változott a sport- és a luxusautók értékesítésének részaránya: idén mintegy 434, tavaly pedig 395 ilyen autót helyeztek forgalomba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.