A főpolgármester csütörtökön, Budapesten tartott sajtótájékoztatón elmondta, az ügy részleteiben a külső és belső vizsgálatok lezártáig nem kíván véleményt formálni, ugyanakkor az nem tetszik neki, hogy a „német rendszergazda alamuszin lapít”.
Tarlós István kijelentette, a BKK se nem előállítója, se nem finanszírozója a szóban forgó rendszernek, csupán egy szolgáltatást rendelt meg, amiért egyelőre egyetlen forintot sem fizetett ki.
A főpolgármester szólt arról is, hogy az ügy minden részletének tisztázásáig esze ágában sincs kezdeményezni a BKK vezérigazgatójának felmentését, továbbá nem kívánja megítélni vagy bármivel is vádolni az ügyet kirobbantó 18 éves fiatalt. Megjegyezte ugyanakkor, egyelőre megválaszolatlan kérdésnek tartja, melyek voltak a hacker cselekedeteinek motivációi, illetve az is, hogy korábban követett-e el hasonló akciókat, és azokban is etikusan járt-e el.
Tarlós István kitért arra is, hogy a BKK informatikai rendszerét az eset után ért úgynevezett túlterheléses támadást mintegy 300 millió forintos költségvetésből bonyolíthatták le olyan személyek vagy szervezetek, akik vagy amelyek megengedhetik maguknak. A főpolgármester kérdésre válaszolva azt mondta, ezzel nem Soros Györgyre célzott, ugyanakkor másokat sem kívánt megnevezni.
A BKV nem tekint el a 3-as vonalon meghibásodott felújított metrószerelvények után járó 2 milliárd forintos vagy azt meghaladó összegű kötbérigényétől – jelentette ki a főpolgármester.
A városvezető közölte, az ügyben jogi egyeztetések zajlanak, de a BKV nem tekint el a kötbérigényétől, és azt a főváros tulajdonosként nem is engedné.
Tarlós István azt mondta, a 3-as metró felújítása egyáltalán nem áll rosszul, a szerelvények és az infrastruktúra területén is történtek előrelépések. A korábbi visszahívások után ismét hat felújított szerelvény jár a 3-as vonalon, szerdán pedig megérkezett a hetedik jármű, amely napokon belül közlekedhet – tette hozzá.
Hozzátette, a jövőben havi kettő helyett három felújított szerelvény érkezhet Oroszországból, amivel ledolgozható a jelenlegi nyolchetes csúszás, és 2018-ban már csak felújított szerelvények közlekedhetnek a 3-as vonalon.
A főpolgármester közölte azt is, hogy augusztus közepén vagy végén írhatják alá a vonal északi szakaszát, valamint az alagutat érintő felújítási szerződéseket. Megerősítette, hogy az északi, a Dózsa György út és az újpesti végállomás közötti szakaszra 23 százalékkal, az alagútra pedig 15 százalékkal magasabb összegű ajánlat érkezett, mint amit a BKV igazgatósága alátámaszthatónak minősített.
Kijelentette, a felújítás megkezdését pénzügyileg és jogilag sem hátráltatja semmi, az északi szakasz buszpótlásának előkészítése pedig már meg is kezdődött.
Tarlós István kérdésekre válaszolva úgy fogalmazott, a főváros pénzügyi helyzete miatt a metrófelújítás tervezésekor választaniuk kellett a legmagasabb szintű akadálymentesítés vagy a felújítás elhalasztása között, ezért úgy döntöttek, hogy lesz akadálymentesítés, de az nem lesz teljes körű.
Tarlós István és Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója beszámolt arról is, hogy a társaság hivatalból feljelentést tesz közérdekű üzem működésének megzavarása miatt annak a felújított 3-as metrószerelvénynek az ügyében, amelyet egy az ajtóvezető sínbe helyezett fakocka akadályozott szerdán.
A főpolgármester erről azt mondta, feltehetőleg valaki két állomás között szándékosan helyezett el egy pontosan méretre vágott fakockát, amivel a közlekedés akadályozása mellett a közvélemény elbizonytalanítását is célozhatta, azt a látszatot keltve, hogy ismét valami baj van a felújított szerelvényekkel.
Tarlós István sajtótájékoztatóján felajánlotta Lányi András írónak, ökológusnak, hogy a közgyűlés hajlandó újra tárgyalni a Római-part árvízvédelmének mikéntjéről, ha be tud gyűjteni egy olyan szakvéleményt, amely hitelt érdemlően bemutatja, hogy egy a Nánási út és a Királyok útja vonalára elhelyezett védmű minden szempontból hatékonyabb lenne a parti védekezésnél.
A főpolgármester a témával kapcsolatban közönséges hamisításnak nevezte a parton felállítani tervezett mobilgát most megtekinthető modelljét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.