BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tarlós: Nem tetszik, hogy a német rendszergazda alamuszin lapít

Tarlós István főpolgármester felszólította a T-Systems német tulajdonosát, hogy a projekt kidolgozójaként és garantálójaként adjon magyarázatot a budapesti e-jegy értékesítési projektjének problémáira.

A főpolgármester csütörtökön, Budapesten tartott sajtótájékoztatón elmondta, az ügy részleteiben a külső és belső vizsgálatok lezártáig nem kíván véleményt formálni, ugyanakkor az nem tetszik neki, hogy a „német rendszergazda alamuszin lapít”.

Tarlós István kijelentette, a BKK se nem előállítója, se nem finanszírozója a szóban forgó rendszernek, csupán egy szolgáltatást rendelt meg, amiért egyelőre egyetlen forintot sem fizetett ki.

A főpolgármester szólt arról is, hogy az ügy minden részletének tisztázásáig esze ágában sincs kezdeményezni a BKK vezérigazgatójának felmentését, továbbá nem kívánja megítélni vagy bármivel is vádolni az ügyet kirobbantó 18 éves fiatalt. Megjegyezte ugyanakkor, egyelőre megválaszolatlan kérdésnek tartja, melyek voltak a hacker cselekedeteinek motivációi, illetve az is, hogy korábban követett-e el hasonló akciókat, és azokban is etikusan járt-e el.

Tarlós István kitért arra is, hogy a BKK informatikai rendszerét az eset után ért úgynevezett túlterheléses támadást mintegy 300 millió forintos költségvetésből bonyolíthatták le olyan személyek vagy szervezetek, akik vagy amelyek megengedhetik maguknak. A főpolgármester kérdésre válaszolva azt mondta, ezzel nem Soros Györgyre célzott, ugyanakkor másokat sem kívánt megnevezni.

Marad a kötbér, de feljelentés lesz a fakockából

A BKV nem tekint el a 3-as vonalon meghibásodott felújított metrószerelvények után járó 2 milliárd forintos vagy azt meghaladó összegű kötbérigényétől – jelentette ki a főpolgármester.

A városvezető közölte, az ügyben jogi egyeztetések zajlanak, de a BKV nem tekint el a kötbérigényétől, és azt a főváros tulajdonosként nem is engedné.

Tarlós István azt mondta, a 3-as metró felújítása egyáltalán nem áll rosszul, a szerelvények és az infrastruktúra területén is történtek előrelépések. A korábbi visszahívások után ismét hat felújított szerelvény jár a 3-as vonalon, szerdán pedig megérkezett a hetedik jármű, amely napokon belül közlekedhet – tette hozzá.

Hozzátette, a jövőben havi kettő helyett három felújított szerelvény érkezhet Oroszországból, amivel ledolgozható a jelenlegi nyolchetes csúszás, és 2018-ban már csak felújított szerelvények közlekedhetnek a 3-as vonalon.

A főpolgármester közölte azt is, hogy augusztus közepén vagy végén írhatják alá a vonal északi szakaszát, valamint az alagutat érintő felújítási szerződéseket. Megerősítette, hogy az északi, a Dózsa György út és az újpesti végállomás közötti szakaszra 23 százalékkal, az alagútra pedig 15 százalékkal magasabb összegű ajánlat érkezett, mint amit a BKV igazgatósága alátámaszthatónak minősített.

Kijelentette, a felújítás megkezdését pénzügyileg és jogilag sem hátráltatja semmi, az északi szakasz buszpótlásának előkészítése pedig már meg is kezdődött.

Tarlós István kérdésekre válaszolva úgy fogalmazott, a főváros pénzügyi helyzete miatt a metrófelújítás tervezésekor választaniuk kellett a legmagasabb szintű akadálymentesítés vagy a felújítás elhalasztása között, ezért úgy döntöttek, hogy lesz akadálymentesítés, de az nem lesz teljes körű.

Tarlós István és Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója beszámolt arról is, hogy a társaság hivatalból feljelentést tesz közérdekű üzem működésének megzavarása miatt annak a felújított 3-as metrószerelvénynek az ügyében, amelyet egy az ajtóvezető sínbe helyezett fakocka akadályozott szerdán.

A főpolgármester erről azt mondta, feltehetőleg valaki két állomás között szándékosan helyezett el egy pontosan méretre vágott fakockát, amivel a közlekedés akadályozása mellett a közvélemény elbizonytalanítását is célozhatta, azt a látszatot keltve, hogy ismét valami baj van a felújított szerelvényekkel.

Tarlós István sajtótájékoztatóján felajánlotta Lányi András írónak, ökológusnak, hogy a közgyűlés hajlandó újra tárgyalni a Római-part árvízvédelmének mikéntjéről, ha be tud gyűjteni egy olyan szakvéleményt, amely hitelt érdemlően bemutatja, hogy egy a Nánási út és a Királyok útja vonalára elhelyezett védmű minden szempontból hatékonyabb lenne a parti védekezésnél.

A főpolgármester a témával kapcsolatban közönséges hamisításnak nevezte a parton felállítani tervezett mobilgát most megtekinthető modelljét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.