Nevezhetjük sportkombinak, családapák üzleti autójának vagy akár ürügynek is, mindenesetre a BMW-nél már negyedszázada sikerrel fut a Touring karosszéria, melynek védjegye a felnyitható hátsó ablak. Bár a Mercedes-Benz E osztály praktikusabb a maga 640 literes rakterével, a bajorok olyan körítéssel tették vonzóvá a maguk 570 literes csomagtartóját, amely az egyre szorosabb versenyben is erős érv a BMW mellett.
A G30-as sorozat újra a vezetési élmény bajnoka, miközben a prémiumszolgáltatások terén is nagyot lépett előre, és megszabadult a luxusautók nehézkességétől. Ehhez a kombi tervezésekor is ragaszkodtak. A tökéleteshez közelítő hátsó futómű alapáron szintszabályzós légrugózással egészül ki, felárért négykerék-kormányzás és összkerékhajtás is kombinálható az M-es sportfutóművel. Az aktív zsalus hűtőmaszkkal az alaktényezője csupán 0,27, hangszigetelése egyenértékű a négyajtóséval, miközben tágasabb a hátsó fejtér, ráadásként pedig három gyerekülés is elfér egymás mellett.
Terhelhetősége 120 kilogrammal nőtt, 10 literrel bővült csomagtartójához a szériában kínált, kéz nélküli nyitással is hozzáférhetünk. Az autót kulccsal távirányíthatjuk, és a szedánhoz hasonlóan tucatnyi vezetőtámogató extrára támaszkodhatunk. Ezek használata a kissé funkciótlan gesztusvezérléstől eltekintve örömteli, hiszen megbízhatóan teszik a dolgukat. Mi pedig a sofőrt csaknem helyettesítő rendszerek ellenére továbbra is vezethetjük a Touringot, ami még mindig az egyik legintenzívebb élménynek számít.
Münchenben kipróbáltuk a 265 lóerős, hathengeres dízelmotorral felszerelt 530d-t, melyben néhány kilométer után úgy érzi magát a sofőr, mintha az autó része lenne. Bőséges erőtartalékait nagyszerűen osztja be a nyolcfokozatú automatikus váltó, hangját szándékosan kevésbé szigetelték el, mint a négyhengeres 520d-ét. Futóműve szinte képtelen elszakadni az úttól, a kiegyensúlyozott karosszéria tempós kanyarokban és szűk fordulókban is könnyed mozgással segíti a dinamikus vezetést. A gyári adatok szerint több mint 11 százalékkal csökkentett fogyasztással még a felszabadított sztrádaszakaszon kipróbált 200 km/óra feletti tempó is belefért a 7,5 literes átlagba. Bevezetéskor két dízelmotor és két benzines közül lehet választani. Az újdonság többet nyújt, mint amire valóban szükség van, miközben minden élethelyzetben kiélvezhető a közös, családi autózás.
Az 5-ös kombi újdonságai
– A hátsó futómű alapáron szintszabályzós légrugózással egészül ki
– Három gyerekülés is elfér egymás mellett
– A 10 literrel bővült csomagtartóhoz a szériában kínált, kéz nélküli nyitással is hozzá lehet férni
– Úgy érzi magát a sofőr, mintha az autó része lenne
– Bevezetéskor két dízelmotor és két benzines közül lehet választani
Méretváltozások
Elődjénél 36 mm-rel hosszabb, 8 mm-rel szélesebb és 10 mm-rel magasabb a G31-es, tengelytávja 7 mm-t nőtt. | AM
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.