Kovács Katalin közölte: az ügyben továbbra is két embert gyanúsítanak, egy harmadik ellen pedig nemzetközi és európai elfogatóparancsot bocsátottak ki.
A Központi Nyomozó Főügyészség 2016 szeptembere óta nyomoz az M2-es és az M4-es metróvonalra beszerzett francia Alstom-metrókocsik ügyében vezető beosztású hivatalos személy által kötelességszegéssel elkövetett vesztegetés és más bűncselekmények miatt.
Kovács Katalin elmondta: az eddig kihallgatott gyanúsítottak egyike sem közszereplő.
A metróberuházásokkal összefüggésben egy másik nyomozás is tart, ezt fokozott ügyészi felügyelettel a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda folytatja le. Bagoly Bettina, a Fővárosi Főügyészség szóvivője szerdán arról tájékoztatott, hogy ebben az ügyben szeptember 23-áig hosszabbították meg a nyomozást és még senkit nem hallgattak ki gyanúsítottként. Ez a nyomozás a 4-es metró beruházásához kapcsolódó különböző – elsősorban építési és tanácsadói – szerződések, valamint a projektmenedzsmenttel kapcsolatos kérdések, döntések miatt folyik.
Az ügy előzménye, hogy Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter a 4-es metró szerződéseivel kapcsolatban több bűncselekmény miatt feljelentést tett a Legfőbb Ügyészségen. Előzőleg az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) megállapította, hogy a 4-es metró építése során kiemelkedő súlyú szabálytalanságokat és hibákat követtek el. A vizsgálat szerint a projekt során megvalósított szabálytalanságok becsült pénzügyi összhatása mintegy 167 milliárd forint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.