Az elektromos mobilitási fejlesztési együttműködésben a két autógyár részvénycserét hajtott végre: a Toyota, amely az eladási számok alapján a világ második legnagyobb autógyártója, a Mazda 5 százalékos részvénytulajdonára tett szert, a Mazda pedig cserébe a Toyota 0,25 százalékos részvénypakettjét kapta meg.
Autóipari szakértők szerint a Toyota a Mazda 5 százalékos részvénypakettjének a megszerzésével elsősorban azt kívánta megelőzni, hogy az elektromos járműtechnológia fejlesztésében folyó globális versenyben valamely fejlett technológiai befektető társaság vásároljon érdekeltséget az ötödik legnagyobb japán személygépkocsi-gyártóban.
A Mazda, elegendő források híján, korábban egyáltalán nem tulajdonított jelentőséget az elektromos járműtechnológia fejlesztésének, ehelyett minden figyelmét a belsőégésű motorok hatékonysága javításának szentelte.
A Toyota sorban köti magához az elektromos mobilitási technológia fejlesztéséhez elegendő finanszírozási forrással nem rendelkező kisebb japán autógyárakat. Már megszerezte a nagyságrendben hatodik japán autógyár, a Subaru Corp. 16,5 százalékos részesedését, és tárgyalásokat folytat a negyedik legnagyobb autógyárral, a Suzuki Motor Corp. vállalattal is technológiai együttműködés kialakításáról. A Suzuki esetében a Toyota elsősorban a kompakt autók gyártásában szerzett technológiai, valamint a délkelet-ázsiai piaci tapasztalatok megszerzése iránt érdeklődik.
A Toyota és a Mazda közös amerikai összeszerelő üzemének éves termelési kapacitása 300 ezer autó lesz, a gyár mindkét márka modelljeit gyártani fogja, konkrétan a Toyota Corolla és a Mazda új SUV crossover modelljét. Az üzem 4 ezer alkalmazottat foglalkoztat majd, és 2021-ben kezdi meg a termelést.
A Toyota eredetileg a Mexikóban jelenleg épülő üzemében tervezte az amerikai piacra szánt Corolla modelleket gyártani, ehelyett ott a Tacoma pick-up modellek készülnek majd.
A Mazda számára az együttműködés az elektromos járműtechnológiához való hozzáférés mellett annyiban is előnyös, hogy megvetheti a lábát az Egyesült Államokban, és helyben gyárthatja az ottani piacra szánt modelljeit. A Mazda legnagyobb piaca az Egyesült Államok, de minden ott eladott modelljét Mexikóból vagy Japánból kell behoznia.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.