Még nem kezdődött el a Budapest–Belgrád közötti vasúti összeköttetésben érintett, 150-es számú Budapest–Kelebia-vasútvonal felújítása a projekt előkészítésére létrehozott Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt.-től kapott válasz szerint. A Világgazdaság azt követően kérdezte meg a társaságot, hogy a China Dailynek nyilatkozó szerb miniszterelnök-helyettes, Zorana Mihajlovic szerint a munka magyarországi része már 2015 végén megindult, a kivitelező a China Railway International és a China Communications Construction Co., a finanszírozó pedig a kínai export-import bank.
A kínai lapértesülésről a Portfolio számolt be, amely szerint a miniszterelnök-helyettes azt is közölte, hogy a szerbiai szakasz építésének első üteme novemberben indul. A China Daily cikkében Li Man-csang, Szerbia kínai nagykövete elmondta, hogy Kína és Szerbia várhatóan ez év végén köti meg az építés második fázisáról szóló megállapodást.
Magyarországon azonban még nem választották ki a kivitelezőket. „Valamennyi vállalkozót nyílt, hirdetmény közzétételével induló – a 2016. évi XXIV. törvény szabályai szerinti – beszerzési eljáráson választjuk ki” – hangsúlyozta a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. a Világgazdaságnak. Az eljárás során lehet majd ajánlatot adni, mégpedig az esélyegyenlőség és az egyenlő bánásmód biztosításával, az EU szabályaival teljes mértékben összhangban – emelték ki. A kivitelezés csak a tenderdokumentáció előkészítése, a tendereztetés, a tervezés és az engedélyezés után kezdhető el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.