„A dízelcsúcson nagyon ésszerű kompromisszum született” – szögezte le a Volkswagen szóvivője a német dpa hírügynökség megkeresésére adott válaszában.
„Késedelem nélkül megvalósítható utólagos módosításokban és az autók lecserélésének az ösztönzésében állapodtunk meg. Ehhez képest a széleskörűen alkalmazható hardver megoldások kifejlesztése és hatósági engedélyeztetése éveket venne igénybe” – mutatott rá.
A német szövetségi környezetvédelmi miniszter Barbara Hendricks szerdai nyilatkozatában környezetvédelmi szempontból elégtelennek nevezte a dízelcsúcson született megállapodást a dízelmotorok vezérlő szoftverének frissítéséről, és a régi dízelmotorok hardveres átalakítását követelte megoldásként. A szövetségi környezetvédelmi hivatal mérései szerint ugyanis közel hetven német város levegőjének nitrognén-oxid terhelése még a dízelautók szoftverfrissítése után is a megengedett érték felett fog maradni.
A Volkswagen szóvivője nyilatkozatában viszont hangsúlyozta, hogy a hardveres módosítás technikailag eleve csak az öreg dízelautóknak egy bizonyos hányadánál jöhetne szóba mint megoldás, és akkor is csak aránytalanul magas költségek mellett, ráadásul meglehetősen kétséges eredményekkel. Ezzel szemben a dízelcsúcson az öreg dízelautókra adott roncsprémiumról született megállapodás a fenntartható mobilitást támogató környezetvédelmi alap kedvezményeivel együtt a levegő minőségét tartósan javítani képes eredményt hozhat már rövid- és középtávon is.
A szóvivő rámutatott egyúttal a Volkswagen konszern legújabb generációs motorjainak környezetvédelmi szempontból nehezen kifogásolható paramétereire is. Az ADAC autóklub mérései szerint a Volkswagen legújabb generációs belsőégésű motorjai mind emissziós, mint üzemanyag-fogyasztási szempontból a létező legjobbak közé tartoznak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.