Karlheinz Blessing, a Braunschweiger Zeitung lapnak adott interjúban elmondta: a legjobb esetben is évtizedeket venne igénybe az átállás a belsőégésű motorokról az elektromos hajtásra.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a villanymotor a belsőégésű motornál lényegesen egyszerűbb szerkezet, így szakértői becslések szerint egy elektromos autót akár 40-50 százalékkal rövidebb idő alatt is elő lehet állítani, ami a munkahelyek csökkenésével járhat. Így hosszú időbe telhet szavai szerint a munkahelyek csökkenésének társadalmi következményeit is figyelembe vevő, kezelő technológiai átállás.
A belsőégésű motorok gyors kivezetéséről megindult politikai vitának „nincs sok köze a realitásokhoz” – mutatott rá a Volkswagen konszern igazgatóságának a tagja a lapinterjúban. Végső soron úgyis a felhasználók döntik el, hogy az elektromos mobilitás megfelel-e egyáltalán hétköznapi szükségleteiknek.
Nagy-Britannia már bejelentette, hogy 2040-től már nem lehet új benzines vagy dízelautókat értékesíteni a szigetországban. Norvégia 2025-re, India 2030-ra tűzte ki az értékesítési stop határidejét. A német Zöldek 2030-ra követelik a belsőégésű motorok értékesítésének a leállítását.
Herbert Diess, a VW márkaigazgatója 2020-ra teszi az elektromos mobilitás széleskörű elterjedését lehetővé tévő technológiai áttörést. A Volkswagen konszern pedig 2025-re készül az évi egymillió elektromos autót gyártására, és addigra már harminc elektromos és hibrid modell lesz a kínálatában. Tavaly a Volkswagen 10,3 millió autót értékesített.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.