Eddig mintegy négymilliárd forint költséget számolt el az M3-as metróvonal felújítása kapcsán a BKV Zrt., amely elsősorban tervezési, hatósági engedélyezési, anyagbeszerzési, forgalomtechnikai előkészítési díjakat tartalmaz – közölte a Világgazdasággal a társaság.
A kiviteli tervek elkészítésére 1,97 milliárd forintot költöttek, a rekonstrukcióhoz szükséges kitérők beszerzése is több mint egymilliárdba került, a sínek beszerzésére pedig nettó 467,8 millió forintot fordítottak. Mindezeken túl a metró felszíni pótlásához szükséges út- és forgalomtechnikai munkákra is kifizettek 286 milliót, a teljes szerződéses ár pedig 1,88 milliárd forint – sorolta a tételeket a BKV. Azt is hozzátette, hogy a felmerült költségeket teljes egészében uniós forrásból, az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program keretéből kifizették ki.
A BKV szerint a munkálatok ideje alatt a buszpótlást megfelelő színvonalon biztosítják az utasforgalom számára, ehhez a cég járművekkel, járművezetőkkel és minden infrastruktúrával rendelkezik.
A metrófelújítás első üteme mintegy nyolcvannal több autóbusz és néggyel több villamosszerelvény (15 villamos jármű) forgalomba helyezését teszi szükségessé. Ezekből a tervek alapján hatvan autóbusz a metrópótló járatokon, húsz pedig az alternatív eljutást biztosító járatokon közlekedik majd, a villamosszerelvények pedig a meghosszabbított és sűrűbben közlekedő 12-es és 14-es villamosvonalakon.
A nagyobb utasforgalom kiszolgálása érdekében valamennyi metrópótló járat csuklós autóbusz lesz.
A pótlás zavartalan teljesítése érdekében harmincegy Mercedes-Benz Conecto G típusú csuklós autóbuszt állítottak forgalomba. Ezenfelül idén 46 szóló Mercedes-Benz Conectót is vásárolt a cég, amelyek mintegy harmadával az utasok már találkozhattak. Az utolsó negyedévben további negyven szóló, kiemelten innovatív és környezettudatos dízel-elektromos hibrid üzemű jármű áll majd az utasok rendelkezésére. A honosítási és arculattal kapcsolatos munkálatok ez esetben is akadálytalanul zajlanak. A pótlásra vonatkozó korábbi, mintegy 150-170 darabos többletautóbusz-igény a közvetlenül előttünk álló időszakot nem érinti, mivel az az M3 északi és déli (Nagyvárad tér – Kőbánya-Kispest) szakaszának együttes lezárásakor jelentkezne – emelte ki a közlekedési társaság.
Felmerül a kérdés, hogy ha a cégnek sikerül is beszereznie a szükséges mennyiségű járművet, lesz-e elegendő járművezető. A BKV elismerte, hogy a buszvezetői létszám az optimálistól ugyan elmarad, de a mostani megbízások teljesítéséhez elegendő. A megrendelt szolgáltatást túlóra-elrendeléssel, illetve egyéb intézkedésekkel maradéktalanul, tehát a meghirdetett menetrend szerinti forgalomból hiányzó jármű nélkül teljesítik.
A szükséges létszám biztosítása érdekében folyamatos a járművezető-felvétel, emellett a képzésre is nagy hangsúlyt fektet a társaság, ezért kezdeményezte a támogatott OFA-képzésben részt vevők keretének megemelését száz fővel. Toborzási kampányuk sikerét jelzi, hogy 2017 második felében már nyolcvannyolc autóbuszvezető-tanulót indítottak el tanfolyamaikon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.