A Magyar Sörgyártók Szövetsége és a Kraft Sör Egyesület közös csapolással nyitotta meg az idei sörszezont. A hazai mintegy 120 millió korsós éves fogyasztás túlnyomó többsége magyar sörgyárakban és sörfőzdékben készül, a csapolt sör pedig a legfrissebb sörélményt nyújtja a kedvelőknek. A sörös szervezetek a Sör mi több kezdeményezés keretében fogtak most első ízben össze, hogy méltó helyére kerüljön a csapolt sör a hazai sörkultúrában – írja közleményében a Sörszövetség.
A csapolt sörben nem csak a legfrissebb sör élmény van benne, hanem az a szakértelem és emberi törődés, ami az alapanyagok kiválasztásától a sörfőzésen át a csaposig mindenkit jellemez, aki kapcsolatba kerül a sörrel. A sör a társasági italok királya. Különösen igaz ez a csapolt sörre
– idézik Schillinger Attilát, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatóját, aki Ali Rawech Szamival, a Kraft Sör Egyesületének képviselőjével közösen csapolta le az idei szezon első sörét. „Azért csatlakoztunk a Sör mi több kezdeményezéshez, mert közös ügyünk a magyar sörkultúra fejlesztése és számunkra is kiemelten fontos, hogy a minőségi csapolt söröket megismertessük a hazai fogyasztókkal” – tette hozzá Ali Rawech Szami.
A magyar sörpiacon 2017-ben 6,2 millió hektoliter sör fogyott, a csapolt sörök a teljes belföldi piac 10 százalékát teszik ki, a kraft söröknél ez az arány jóval magasabb.
A Magyar Sörgyártók Szövetsége idén ezt a meglévő bázist szeretné tovább növelni és bővíteni. A csapolt sör népszerűsítése érdekében a szezonnyitón startolt el a szervezet Sör mi több programsorozatán belül létrehozott Csapramagyar.hu kezdeményezése is, amelynek első lépéseként a Momentán Társulattal közös impróshow-n láthatott a hordó mélyére a közönség. A most indult oldal egész évben több szempontból is feldolgozza a csapolt sörözés témáját, felhívva a fogyasztók figyelmét a legfrissebb sör élményére. A sörszövetség vonatkozó programjairól is innen lehet majd tájékozódni – olvasható a közleményben.
Nem csupán a szezonhoz, hanem a gasztronómiához is egyre közelebb áll Magyarországon a sör. A szakmai szervezet „Sör mi több” elnevezésű kezdeményezése a hazai sörkultúra fejlesztése mellett a sör modern gasztronómiai helyének megtalálását is célul tűzte ki. A kezdeményezés első lépése volt a sör gasztro hét elindítása, hogy minél több sör-étel párosítás legyen elérhető a hazai vendéglátó egységekben, hozzájárulva ezzel a minőségi sörfogyasztás növeléséhez. Idén elsőként követőiket kérdezték meg, hogy a sör és az ételek hogyan találkoznak egymással. A közleményből kiderült, hogy a megkérdezettek közel felének a legfontosabb, hogy az ízek harmóniában legyenek, nyitófogásként karamellizált bacon-ropogóst, főételnek csípős csirkeszárnyakat választanának kedvenc italuk mellé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.