Rászoktak a magyarok az ételrendelésre, s a piac minden tekintetben nő: egyre többen és egyre többért vásárolnak ételt online. A házhoz szállított ételek forgalma évről évre több százezer adaggal bővül, ma már háromezer forintos a rendelési átlagérték – tájékoztatta a Világgazdaságot Szórád Gábor, a NetPincér ügyvezető igazgatója. Mint elmondta, az üzletek kötelező vasárnapi zárvatartása idején megugró hétvégi rendelésszám a boltzár eltörlése után sem esett vissza, így hétköznapokon és hétvégeken szinte ugyanakkora az átlagos rendelésszám. Bár a hét eleje sokkal gyengébb, mint a hét második fele, az ebédrendelések és a vacsorarendelések aránya szinte azonos. Hét végén később kezdődik az ebédrendelés, és délután négyig is elnyúlik, míg munkanapokon korábban ebédelnek az emberek – közölte az ügyvezető.
Az étel-házhozszállítás piacára a jó idő kevésbé van hatással, mint az éttermekére, sőt az esős idő még nagyobb felfutást is hoz, mint a napsütéses – mondta Szórád Gábor. A NetPincérnek a Világgazdaság számára kigyűjtött adatai szerint nyáron 10-20 százalékkal kevesebb a rendelés, mint a többi évszakban, a meredek visszaesések pedig jellemzően a nagy ünnepek előtt mutatkoznak. Az ügyvezető a piac regionalitását firtató kérdésünkre hangsúlyozta, hogy a vidéki városokban Budapestet jelentősen meghaladó mértékben nő a forgalom. Igaz, a tíz legaktívabb település, illetve kerület toplistájára a budapesti központi városrészek mellett egyelőre csak Pécs került fel, de az élbolyt szorosan követi Győr és Debrecen is az idei első féléves rendelésszám szerint. A jellemzően két főre szóló, átlagosan háromezer forintos számlák közel felét már hitel- és SZÉP-kártyával fizetik ki, míg néhány éve csak egyharmadnyi volt a kártyás arány. A hazai háztartásokba nemcsak mélyhűtve, hanem futárral is leginkább a pizza érkezik. Az adagszámokból kiderül, hogy toronymagasan a pizza vezeti a kedvencek toplistáját: minden negyedik rendelésben szerepel. A különféle (például magyaros) ételeket magában foglaló kategória, a frissensülteké stabilan a második helyet foglalja el, miközben a desszert, a burger, a leves, a saláta, a tésztafélék időnként helyet cserélnek. A pizza és a burger mellett feltűnő a gírosz térhódítása, míg évek óta a szusi- és a vokételek zárják a sort. Az ízlés alapvetően nem változik, de az adatokat torzítja, hogy vannak többadagos tételek is, és ugyanúgy egy adagnak számít egy XL-es pizza, egy többszemélyes menü, mint egy palacsinta – tette hozzá az ügyvezető. Az előrejelzés további forgalomnövekedést jelez az átlagos rendelési érték terén is. A NetPincér nemrég elindította saját futáros házhoz szállítását, amellyel topéttermeknek is új vendégkört biztosítanak.
Időben kezdtek
A NetPincér ételrendelő portált 1999-ben alapította két magyar fiatal, akiktől 2014-ben vásárolta fel az akkor már nagyra nőtt vállalkozást a globális online ételrendelő Foodpanda, mai nevén Delivery Hero csoport. A NetPincér a magyar piac több mint 50 százalékát fedi le, ezer étteremmel áll szerződésben. Üzemeltetője a Viala Kft. | VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.