Rászoktak a magyarok az ételrendelésre, s a piac minden tekintetben nő: egyre többen és egyre többért vásárolnak ételt online. A házhoz szállított ételek forgalma évről évre több százezer adaggal bővül, ma már háromezer forintos a rendelési átlagérték
– tájékoztatta a Világgazdaságot Szórád Gábor, a NetPincér ügyvezető igazgatója. Mint elmondta, az üzletek kötelező vasárnapi zárvatartása idején megugró hétvégi rendelésszám a boltzár eltörlése után sem esett vissza, így hétköznapokon és hétvégeken szinte ugyanakkora az átlagos rendelésszám. Bár a hét eleje sokkal gyengébb, mint a hét második fele, az ebédrendelések és a vacsorarendelések aránya szinte azonos.
Hét végén később kezdődik az ebédrendelés, és délután négyig is elnyúlik, míg munkanapokon korábban ebédelnek az emberek
– közölte az ügyvezető.
Az étel-házhozszállítás piacára a jó idő kevésbé van hatással, mint az éttermekére, sőt az esős idő még nagyobb felfutást is hoz, mint a napsütéses – mondta Szórád Gábor. A NetPincérnek a Világgazdaság számára kigyűjtött adatai szerint nyáron 10-20 százalékkal kevesebb a rendelés, mint a többi évszakban, a meredek visszaesések pedig jellemzően a nagy ünnepek előtt mutatkoznak. Az ügyvezető a piac regionalitását firtató kérdésünkre hangsúlyozta, hogy
a vidéki városokban Budapestet jelentősen meghaladó mértékben nő a forgalom. Igaz, a tíz legaktívabb település, illetve kerület toplistájára a budapesti központi városrészek mellett egyelőre csak Pécs került fel, de az élbolyt szorosan követi Győr és Debrecen is az idei első féléves rendelésszám szerint.
A jellemzően két főre szóló, átlagosan háromezer forintos számlák közel felét már hitel- és SZÉP-kártyával fizetik ki, míg néhány éve csak egyharmadnyi volt a kártyás arány. A hazai háztartásokba nemcsak mélyhűtve, hanem futárral is leginkább a pizza érkezik. Az adagszámokból kiderül, hogy toronymagasan a pizza vezeti a kedvencek toplistáját: minden negyedik rendelésben szerepel. A különféle (például magyaros) ételeket magában foglaló kategória, a frissensülteké stabilan a második helyet foglalja el, miközben a desszert, a burger, a leves, a saláta, a tésztafélék időnként helyet cserélnek.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.